Elemzések Újabb engedélyeket kapott a debreceni akkugyár – ez történt a 47. héten

Újabb engedélyeket kapott a debreceni akkugyár – ez történt a 47. héten

Pörge Béla | 2023.11.27 07:17

Újabb engedélyeket kapott a debreceni akkugyár – ez történt a 47. héten

Fotó: MTI

Két hazai akkumulátoripari beruházásban is előrelépés történt, de beruháznak Magyarországon a gumigyártók is. A tengerentúlon eközben cél értek a sztrájkok. Összefoglaltuk, mi történt az elmúlt héten a járműiparban, a kiemelésekre kattintva bővebben olvashat a témákról.

Kiderült, hogy újabb engedélyeket húzott be a debreceni építkezéséhez az Eve Power, így hamarosan ténylegesen elkezdhet épülni a BMW által is várt kínai akkumulátorgyár a hajdúsági megyeszékhelyen. Szintén a 47. hét fejleménye, hogy Ácson az épülő katódanyaggyárnál is folynak a munkálatok, míg a CATL újabb európai akkumulátorgyárat tervez.

A gumiiparban sem volt megállás a mögöttünk hagyott héten – Szijjártó Péter bejelentette, hogy 450 új munkahelyet hoz létre beruházásával a Hankook Tire, míg az Apollo Tyres Győrben bővítette tevékenységét.

Megtette hatását a sztrájk

A United Auto Workers, az Egyesült Államok legnagyobb autóipari szakszervezete a héten megerősítette, hogy a General Motors, Ford és Stellantis autógyártóknál dolgozó tagjai elfogadták az új kollektív szerződésekről szóló megállapodásokat, amik rekord mértékű béremelést és számos mást is garantálnak számukra.

A béremelés nemcsak az említett három autógyártót érinti, hanem sorra jelentkeznek más cégek is, hogy emeljék dolgozóik fizetését – így tett például a Volkswagen is.

Kína jön Európába, a VW pedig megy Kínába

Miközben a Volkswagen szenved az elektromos autók iránti alacsonyabb kereslet miatt, megpróbálja fellendíteni kínai tevékenységét – a VW új platformot mutatott be, amire olyan kínai elektromos autók építhet, ami kifejezetten a kínai piac igényeit szolgálja.

Folytatódik a kínai gyártók európai offenzívája: a 47. héten a Geely alá tartozó Zeekr háza táján történtek fejlemények, a cég még novemberben megkezdi két piacon autói árusítását, jövőre pedig újabb európai országokban jelenik meg. Közben a legnagyobb kínai gyártó, a BYD újabb eladási rekordot állított be.

Becsüljük meg az idei eredményeket!

Az EY tanulmánya szerint az idei év kifejezetten jól alakult a legnagyobb autógyártók számára, azonban már közeleg a visszaesés, és részbe az elektromos átállás, részben a csökkenő kereslet miatt nehezebb évek köszönthetnek az autóipari cégekre. Igaz, például a thyssenkrupp már most is komoly veszteségekről számolt be.

A Rába idei éve eddig kifejezetten jól sikerült, a vállalat rég nem látott eredményeket ért el – kérdés, hogy jövőre is tudja-e tartani ezt a szintet.

Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink