Elemzések Új akkuipari gyár jöhet Magyarországra – ez történt a 31. héten

Új akkuipari gyár jöhet Magyarországra – ez történt a 31. héten

Végh Martin | 2023.08.07 07:22

Új akkuipari gyár jöhet Magyarországra – ez történt a 31. héten

Fotó: Pixabay

Egy újabb kínai cég egy újabb akkuipari beruházást telepíthet Magyarországra. Több európai járműgyártó is jó üzleti eredményekről számolhatott be, miközben egy japán gyártó óriási lökést adna saját elektrifikációjának, a Bosch pedig egy friss félvezetőgyártási beruházást adott át. Összefoglaltuk, mi történt az elmúlt héten a járműiparban, a kiemelésekre kattintva bővebben olvashat a témákról.

Bár még hivatalos megerősítés nem érkezett, úgy tűnik, hogy egy újabb akkumulátoripari beruházás valósulhat meg Magyarországon. Az első hírek szerint a Ningbo Zhenyu Technology 23 milliárd forintos beruházással Debrecenben építhet üzemet, ahol akkumulátorokba való alkatrészeket gyártana az európai piac kiszolgálására. Azóta kiderült, valóban terveznek egy ilyen beruházást, de várhatóan nem Debrecenben valósul majd meg, sőt, egyelőre az sem biztos, hogy Magyarországon.

Nőttek a gyártók eredményei

Az elmúlt héten több OEM is közölt első fél évi és második negyedévi eredményeket. Ezek egyike volt a BMW, mely az első hat hónapban közel került idei elektrifikációs célja eléréséhez, ennek ellenére korainak látja dátumhoz kötni a belső égésű motor kivezetését.

A Lamborghininek igencsak jól sikerült az első fél év. Eladásai emelkedtek, ennek köszönhetően jó úton jár ahhoz, hogy az idei legyen az első éve, mikor tízezernél több autót értékesít.

A Ferrari ellenben a második negyedévben kevesebb autót adott el. Ennek ellenére képes volt jelentősen növelni bevételét, hála többek között a drágább modelljei keresettségének.

A szintén olasz Iveco haszonjárműgyártónál örömre adtak okot a legutóbbi negyedév számai. A vállalat a jó eredmények és az apadni nem akaró megrendelések nyomán idén másodszorra javította a teljes évre vonatkozó előrejelzését.

Elektrifikáció magas fokozaton

A Subaru késve kezdett bele az elektrifikációba, az előző héten viszont olyan terveket mutatott be, melyek szerint mindenképpen behozná lemaradását. A japán gyártó célja, hogy 2030-ra minden második eladott autója csak akkumulátorral rendelkező legyen.

A Volkswagen, ha minden igaz újabb kínai összefogásra készül az elektrifikáció érdekében. A német autógyártó óriás egy kínai startup platformját használná a Kínában forgalmazott villanyautói egy részéhez.

Az elektromobilitás az olajipari cégeket is cselekvésre kényszeríti. Nincs ezzel másképpen az ExxonMobil sem, mely beszámolók szerint több autógyártóval, köztük a Volkswagennel is tárgyal lítium szállításáról.

Az elektrifikáció, egyúttal a digitalizáció és az önvezetés azt is jelentik, hogy egyre több chipre lesz szükség a jövő járműveiben. Ezt felismerve a Bosch folyamatosan fektet chipgyártási kapacitásába, az előző héten egy új chiptesztelő központ megnyitását jelentette be.

Egyre több az e-autó az utakon

Júliusban több új autót helyeztek forgalomba Németországban, az eladásokon belül pedig emelkedett a tisztán elektromos járművek aránya. Ezek a típusok az eladások kerek ötödét adták, míg a dízelek több százalékponttal is mögéjük szorultak.

2022-ben rekordot döntött a magyar utakra kerülő zöldrendszámos autók száma, idén júniusig pedig a számuk meghaladta a 74 ezret. Ennek több mint felét adták a tisztán elektromos modellek.

Az AutoWallis Csoport tulajdonába került a Share Now-t hazánkban üzemeltető vállalat. A mintegy 100 ezer regisztrált ügyféllel rendelkező autómegosztó megszerzésével az AutoWallis a mobilitási szolgáltatások teljes spektrumát lefedheti.

A Wizz Air további 75 darab A321neo családba tartozó repülőgépre adott le rendelést. Ennek köszönhetően a jövőben a legnagyobb keskenytörzsű Airbus-típusból 434 kerül a légitársaság birtokába.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink