Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Hazánkban is bemutatkozik a Setra új midibusza
2024.05.01 16:23Törökország lendíti előre a Fordot
2024.05.01 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Újabb kínai akkuipari gyár épülhet Debrecenben
Újabb akkumulátoripari beruházás valósulhat meg Debrecenben, ezúttal is egy kínai vállalat jóvoltából. A körülbelül 23 milliárd forintból épülő üzemben akkumulátor-alkatrészeket gyártanak majd, bár a beruházást Magyarországon még nem jelentették be.
A Ningbo Zhenyu Technology 65,9 millió dolláros, vagyis körülbelül 23 milliárd forintos beruházással hoz létre gyárat Debrecenben, amelyben az elektromos autók akkumulátoraiban használt precíziós alkatrészeket gyártanak majd – írja a Portfolio külföldi forrásokra hivatkozva. A beruházást itthon még nem jelentették be, a kormány sem erősítette meg a hírt.
Az új üzem várhatóan 2027-be kezdi meg működését, a kínai székhelyű, progresszív lamináló festékeket és nagy pontosságú megmunkáló berendezéseket gyártó Ningbo Zhenyu Technology a debreceni gyárával az európai ügyfeleit szeretné jobban kiszolgálni.
Mint ismert, a múlt héten a szintén kínai Sunwoda gyárépítését jelentette be a kormány, a vállalat 580 milliárd forintos beruházás keretében építi fel első európai üzemét Nyíregyházán. Debrecenbe a CATL és az Eve Energy építi akkugyárat, rajtuk kívül több másik akkuipari beruházás is zajlik a városban.
Nagyratörő tervek
Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter július 29-én szombaton válaszolt röviden a Telex néhány kérdésére Esztergomban, az MCC-fesztiválon. A kérdések érintették az akkumulátorgyártást is: Szijjártó szerint Magyarország célja, hogy Kína mögött a világ második legnagyobb akkumulátorgyártási kapacitásával rendelkezzen az ország. A külügyminiszer szerint az elektromos autókhoz köthető beruházások biztosítják, hogy a jövő mobilitásának idejében is megmaradjanak a hazai járműipari munkahelyek. Erre pedig szükség lesz, mert a magyar járműipar jelenleg a hazai kibocsátás mintegy egyharmadáért felel és közvetlenül körülbelül 170 ezer embernek ad munkát – mondta Szijjártó Péter.
„Az évtized végétől – politikai döntések miatt – a tradicionális járműiparnak vége lesz, a gyártókapacitásai megszűnnek. Több százezer ember veszítheti el a munkáját – nekünk ez nem célunk. Az elektromos autóipar beruházásait azért hozzuk Magyarországra, hogy biztosítsuk a most meglévő munkahelyeket az új járműiparban” – fogalmazott a külgazdasági és külügyminiszter, aki azt is elmondta, hogy Kínát nem lehet befogni az akkumulátorgyártási kapacitás terén, de Magyarország a második még lehet.
A jelenlegi számítások szerint, amennyiben minden, már bejelentett beruházás megvalósul, akkor 2027-re Magyarország a világ negyedik legnagyobb akkumulátorgyártási kapacitással fog rendelkezni Kína, az USA és Németország mögött. Egész pontosan 194 gigawattórás kapacitással rendelkezhet az ország 2027-től, és ebbe nincs benne a Sunwoda nemrégiben bejelentett beruházása, ahol még nem ismert a pontos kapacitás.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!