Elemzések Nagyot ment a német autópiac júliusban

Nagyot ment a német autópiac júliusban

MTI | 2023.08.04 13:23

Nagyot ment a német autópiac júliusban

Fotó: Volkswagen Newsroom

Júliusban nőtt a forgalomba helyezett új autók száma Németországban, és ezen belül emelkedett a teljesen elektromos autók részaránya is a német szövetségi gépjármű-nyilvántartó hivatal, a Kraftfahrt-Bundesamt friss jelentése alapján.

Hirdetés

A teljesen elektromos autók fogalomba helyezése 68,9 százalékkal nőtt, júliusban 48.600 ilyen autót adtak el a német piacon, részarányuk ezzel 20 százalék volt. Az előző hónapban, júniusban 64,4 százalékos volt az éves növekedés, a részarány pedig 18,9 százalékos.

Hibrid hajtásláncos autót 12,5 százalékkal többet helyeztek forgalomba, 67.400-at, ami 27,7 százalékos részesedésnek felel meg. Közöttük 14.300 ezer volt plug-in hibrid 39,5 százalékos csökkenéssel.

Egyre fogy a dízel relevanciája

Ami a hagyományos hajtású autókat illeti, továbbra is a benzin a nyerő a német piacon, az összképet figyelembe véve is ez a hajtás volt a legnépszerűbb: mintegy 83.300 benzines autót helyeztek forgalomba, 12,5 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. A kategória 34,3 százalékkal vette ki a részét az újonnan forgalomba helyezett autók számában, a dízeles pedig 17,5 százalékkal, az elektromos autók mögé csúszva így harmadik már ez a kategória.

Dízelüzemű autóból 42,5 ezret helyeztek forgalomba, 2,7 százalékos növekedéssel. Júniusban a benzinüzemű autók részaránya 35,6 százalék volt, a szám szerinti növekedés pedig 19,8 százalékos. A dízelek részaránya júniusban 16,7 százalék volt 10,3 százalékos éves növekedéssel.

Nagyon jól sikerült a július

Júliusban szinte valamennyi Németországban gyártott márka forgalomba helyezése nőtt. A Smart a maga 0,6 százalékos regisztrációs részesedésével 637 százalékkal több, 1393 autót helyezett forgalomba. Ford gyártmányokból 44,2 százalékkal több autó került forgalomba, ami 4,5 százalékos részesedésnek felel meg. Mercedesből 29,4 százalékkal került több az utakra, ez 8,2 százalékos részesedés. 29,1 százalékkal nőtt a Mini forgalomba helyezése 1,8 százalékos részesedéssel. Audiból 22,5 százalékkal helyeztek többet forgalomba, a részesedés pedig 8,2 százalék lett. A Porsche szám szerint 9,5 százalékkal növekedett, részesedése pedig 1,2 százalék lett, a BMW 9,4 százalékkal nőtt 7,8 százalékos részesedésre, az Opel 5,8 százalékos növekedéssel 7,8 százalékos részesedésre.

A legnépszerűbb márka változatlanul a VW volt 17,8 százalékkal a júniusi 19 százalék után. Júniusban a VW márka forgalomba helyezése 22,4 százalékkal nőtt, majd júliusban 8,3 százalékkal.

A legnépszerűbb kivitel továbbra is a SUV volt júliusban is, 30,3 százalékos részesedéssel a júniusi 31,4 százalék után. Szám szerint a forgalomba helyezés júliusban 30,7 százalékkal nőtt éves bázison, az előző hónapban pedig 31,6 százalékkal.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink