Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Budapesten is bemutatkozik a legújabb Setra
2024.05.16 17:17Racionális döntés Magyarországon tartani a járműipari termelést
2024.05.16 16:26Két újabb kínai gyártó jelent meg Magyarországon
2024.05.16 13:25Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A tervezettnél is gyorsabban elektrifikál a BMW
A BMW a tervezettnél is gyorsabban halad elektrifikációs célú befektetéseivel, ugyanakkor a vállalat szerint még nem jött el az ideje annak, hogy dátumot határozzanak meg a máig nagy keresletnek örvendő belső égésű motoros járművek gyártásának leállítására.
A BMW a nemrég ismertetett első fél évi számai alapján közel jár ahhoz, hogy céljának megfelelően az idén eladásainak 15 százalékát adják akkumulátoros elektromos modellek. Ezzel a Mercedes-Benz és a Porsche előtt jár, akiknek idei eladásaiból mintegy 11 százalékkal részesedtek a csak akkumulátorral rendelkező típusok.
Oliver Zipse, a BMW vezérigazgatója az első fél évi eredményekkel kapcsolatban tartott sajtótájékoztatón ennek ellenére elmondta, hogy „semmi nem utal arra, hogy a világ lemondana a belső égésű járművekről.”
Ellentétben a Volkswagennel és a Mercedes-szel, a BMW egyelőre nem kötötte időhöz a belső égésű erőforrások kivezetését, amit Zipse szerint „még túl korai” lenne most megtenni.
Ahogy arról az autopro.hu is beszámolt, a BMW fejlesztésért felelős vezetője az eladások összetételét látva sürgette a döntéshozókat, hogy adjanak további lehetőséget a belső égésű motorral szerelt járművek fejlesztésére.
Vegyes kilátások
Más európai autógyártókhoz hasonlóan a BMW is úgy látja, hogy még odébb van a gazdasági nehézségek vége. A vállalat szerint az inflációs nyomás és az ellátási gondok ugyan enyhülnek, azonban még javában tartanak.
A másik oldalon viszont úgy számol, hogy az év hátra lévő részében Európában és Kínában is növelni fogja eladásait, míg az Egyesült Államokban stabil eredményeket vár. Ezenkívül javította a teljes évi eredmény-előrejelzését a magas rendelésállományra és az ellátási helyzet javulására hivatkozva.
Érződik a drágulás
Az első hat hónapban éves alapon mérve jelentősen, 74 milliárd euróra emelkedett a BMW bevétele, részben annak köszönhetően, hogy többségi tulajdonrészt szerzett a kínai BMW Brilliance Automotive vegyesvállalatában, részben pedig a magasabb értékesítési árak miatt.
Az EBIT az év első felében elérte a 9,7 milliárd eurót, ami 42,6 százalékkal több, mint egy éve. Ennek ellenére a nettó jövedelem 6,6 milliárd euróra csökkent, főként adóügyi változások miatt, azonban a megnövekedett anyagköltségek is szerepet játszottak a vállalat szerint.
A Reuters által idézett számok szerint a kutatás-fejlesztési célú csoportszintű kiadások 15,4 százalékkal nőttek az első fél évben. A költések nagy része az elektromobilitással és az önvezetéssel kapcsolatban merült fel.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!