Elemzések Tovább drágulhatnak az elektromos autók – ez történt a 33. héten

Tovább drágulhatnak az elektromos autók – ez történt a 33. héten

Végh Martin | 2021.08.23 07:18

Tovább drágulhatnak az elektromos autók – ez történt a 33. héten

Fotó: Facebook/BollingerMotors

Elemzők arra figyelmeztettek, hogy lehetséges, rövidesen még többet kell fizetnie annak, aki elektromos autóba akar ülni, a dráguló nyersanyagoknak betudhatóan. Németországban, ahol a folyamat a konvencionális hajtású járművek árát is megdobhatja, elhalasztották a Ford kölni üzemének újraindítását, hazánkban pedig tovább erősödött a használtautó-piaci kereslet. Összefoglaltuk, mi történt az elmúlt héten a járműiparban, a kiemelésekre kattintva bővebben olvashat a témákról.

A Coface hitelbiztosító elemzése szerit tovább nőhet az elektromos autók ára, mivel a hozzájuk és akkumulátoraikhoz használt fémek iránti kereslet felfele húzza az árakat. A cég magyar szakértői egyúttal rámutattak, hogy az elektromos autók növekvő részesedése a hazai gazdaságra negatív hatást gyakorolhat.

A gyulai önkormányzat 1,2 milliárd forint uniós támogatást nyert el az épülő Airbus gyár melletti utca fejlesztésére, amivel a déli iparterület megközelíthetőségét tervezik javítani.

Elmaradt az újraindulás

Nem indulhatott újra a tervezett időben a nyári leállást követően a Ford kölni gyára, visszavezethetően a chiphiányra, ami miatt két hétre rövidített munkaidőt is bevezettek. A kölni lesz egyébként az amerikai OEM első európai egysége, ahol elektromos autók fognak készülni, aminek érdekében már meg is kezdődtek az átalakítási munkálatok.

A BMW idén, a Müncheni Nemzetközi Autószalonon fogja leleplezni a hidrogénhajtású X5 prototípusát, aminek tesztelési célú gyártása 2022-ben fog kezdődni.

Új vizsgálat indult a Tesla Autopilot önvezető rendszere ügyében az Egyesült Államokban, miután Teslák több alkalommal is megkülönböztető jelzést használó járműveknek ütköztek. A vizsgálat 700 ezernél is több autót érint.

A Toyota autonóm vezetési technológiákat fejlesztő Woven Planet cégcsoportja az amerikai Carmera felvásárlásával erősítette képességeit. A cég egy önfrissülő, autonóm járműveknek tervezett nagy felbontású térkép készítéséhez fog hozzájárulni.

Növelte nyereségét az első hat hónapban a Geely Automobile, Kína legnagyobb autógyártója, annak hatására, hogy az értékesítések közel ötödével emelkedtek éves viszonylatban.

Együtt könnyebb

Felvásárolja a Hellát a francia Faurecia autóipari beszállító. A tranzakció mindkettő vállalat előnyére fog válni az egymást kiegészítő tudásbázisok révén.

Megtartották a német Akasol akkumulátorgyártó Darmstadtban található üzemének megnyitóját. A jelenleg egy gigawattóra termelési kapacitású egységet a jövőben tovább bővítik, így kapacitása el fogja érni az öt gigawattórát.

Ugyancsak az európai akkumulátortermelési hálózat fejlődésével kapcsolatos, hogy a norvég Freyr Finnországban építene akkugyárat.

A kínai CATL akkumulátorgyártó jelentős tőkebevonásra készül. Mintegy kilencmilliárd dollárt gyűjtene, hogy abból növelje termelési kapacitását.

Nagy-Britanniában szilárdtest akkumulátorok fejlesztésére hoztak létre konzorciumot vállalatok és más szervezetek, köztük az Oxfordi Egyetem.

A PwC egy friss kutatása szerint a német autóipari beszállítók részesedése csökken a globális piacon, az ázsiai cégeké ugyanakkor növekszik, tavaly már 43 százalékot tett ki.

Tovább fiatalodik a buszflotta

A Volánbusz 24 új buszt állított forgalomba Somogy megyében. A cég a járműfiatalítási programja keretében vásárolt Credo Econell 12 szóló autóbuszokat.

Július végéig az egy évvel korábbinál 3,6 százalékkal több használt személyautó cserélt gazdát Magyarországon, az egész évet tekintve pedig meg is dőlhet a 2019-es rekord.

Jelentős áremelés jöhet a német iparban, ami az autók árára is kiterjedhet majd. Az új járművek ára akár tíz százalékkal is nőhet, részben a magas nyersanyagárak miatt.

Kiemelt Partnereink