Beszállítók Háttérbe szorulhatnak a német beszállítók

Háttérbe szorulhatnak a német beszállítók

autopro.hu/P.B. | 2021.08.19 13:20

Háttérbe szorulhatnak a német beszállítók

Többek között a Bosch-nak köszönhető, hogy még mindig jó helyzetben vannak a német beszállítók. | Fotó: Bosch

Egy friss kutatás szerint a járműbeszállítói piac negyedét még mindig német vállalatok fedik le, ám a piaci részesedése egyre kisebb a német beszállítóknak, miközben az ázsiai cégek folyamatosan jönnek fel, és egyre nagyobb térhez jutnak.

Hirdetés

A PwC tanulmánya szerint az ázsiai autóipari beszállítók tavaly jelentősen, 43 százalékra tudták növelni globális piaci részesedésüket. Ez négy százalékponttal volt több, mint 2015-ben. A német beszállítóknál az értékesítés visszaesése fontos részvénytartalékokat emésztett fel - mondta Henning Rennert iparági szakértő, hozzátéve, hogy a cégek racionalizálása ma már folyamatosan napirenden van.

A felmérés szerint a világ 80 legnagyobb autóipari beszállítójának értékesítése tizenkét százalékkal, 783 milliárd euróra csökkent 2020-ban, ezen belül Németországé 11 százalékkal, 199 milliárd euróra. A Robert Bosch, a Continental, a ZF Friedrichshafen és társai világpiaci részesedése továbbra is magas, 26 százalék, de az ázsiai versenytársakkal folytatott verseny egyre keményebb – írja az Automobilwoche.

A választ persze már régen keresik a német vállalatok, és főleg az átalakulásban találják meg. A német beszállítók átlagosan eladásaik 6,1 százalékát fektetik kutatás-fejlesztésbe - ez jóval több, mint Európa többi részén (4,8 százalék), Amerikában (3,6 százalék) és Ázsiában (3,8 százalék).

Egyre inkább az elektromobilitásé a főszerep

A Német Gépjárműipari Szövetség (VDA) és a Deloitte közös felmérésében a megkérdezett vállalatok kijelentették, hogy teljes értékesítésük 15 százalékát az elektromobilitás területén megvalósított innovációkba fektették be. A tavasszal készült felmérésben a megkérdezett vállalatok többsége azt feltételezi, hogy a belső égésű motorokat 2023 és 2040 között teljesen kivezetik a forgalomból.

Egyes szakértők azonban attól tartanak, hogy az európai és német beszállítók egy évtizede elvesztették szem elől versenyképes költségstruktúrájukat. Ez „drága jelzáloggá válhat a globális versenyben" - mondta Rennert, a PwC tanulmányának szerzője.

Itt bizony a méret a lényeg

A méret nagyon fontos a beszállítói üzletágban, mivel erősíti a tárgyalási pozíciót az autógyártókkal. A német Bosch, Continental és ZF Friedrichshafen hármas a világ legnagyobb autóipari beszállítói közé tartoznak, ez pedig még mindig egy erős kártya a németek kezében.

Ugyanakkor a kisebbek a felvásárlás sorsára juthatnak. Erre a legutóbbi példa a Hella Faurecia általi felvásárlása, amiről az autopro.hu is beszámolt.

Kiemelt Partnereink