Elemzések Több mint 800 dolgozójától válik meg a Bosch hatvani üzeme - ez történt a 17. héten

Több mint 800 dolgozójától válik meg a Bosch hatvani üzeme - ez történt a 17. héten

autopro.hu/P.B. | 2020.04.27 07:23

Több mint 800 dolgozójától válik meg a Bosch hatvani üzeme - ez történt a 17. héten

Fotó: Bosch Pressroom

A múlt héten bejelentette a Bosch, hogy több száz hatvani dolgozóját kell elbocsátania az autóipari megrendeléseinek visszaesése miatt. A hazai vállalkozások egyébként is pesszimisták, ezzel egyidőben azonban egyre több autógyárban indul újra termelés világszerte, köztük az esztergomi Suzuki és a kecskeméti Mercedes gyárban is, de a koronavírus által még jobban sújtott országokban is kezd beindulni az élet az autóiparban. Összefoglaltuk, mi történt az elmúlt héten a járműiparban, a kiemelésekre kattintva bővebben olvashat a témákról.

Hirdetés

Borús kilátások és elbocsátások Magyarországon

A koronavírus-járvány okozta gazdasági válság hatására világszinten visszaesett az autóipari megrendelések száma. A folyamat nem hagyta érintetlenül a Bosch hatvani üzemét sem: a cég 700 kölcsönzött munkavállalói szerződést szüntet meg április végig, további 130 dolgozónak pedig az év végéig szűnik meg a munkaviszonya. Sajnos úgy tűnik, igaza volt tehát a hazai vállalkozásoknak, amelyek pesszimistán vélekedtek az üzleti helyzetük jövőbeli alakulásáról. A nehéz helyzetben jó hír lehet, hogy újabb könnyítés jön a hazai bértámogatási rendszerben, egyszerűsödik az igénylés és bővül a kedvezményezettek köre. Közben Gödön új szakaszába érkezett a Samsung projektje, emiatt a kormány gazdasági övezetté nyilvánította a gyár környékét, így Göd elesik a gyár iparűzési adójától.

Újraéledőben az autógyártás

Magyarországon és Európa más részein is egyre több autógyárban indul újra a termelés. Ezen a héten hazánkban a kecskeméti Mercedes és az esztergomi Suzuki gyárba tér vissza az élet. Folyik a termelés Győrben, az Audi üzemeiben is, ahol minimális mértékben módosították a korábbi bérmegállapodásokat.

A szomszédban is javul a helyzet, újraindult a pozsonyi Volkswagen-gyár, míg Csehországban zavartalanul folyik a Škoda alkatrész-ellátása annak ellenére, hogy nem indult újra a gyártás.

A koronavírus által súlyosabban érintett Dél-Európában szintén kezd magához térni az autóipar: Spanyolországban ezen a héten újraindulnak a Seat üzemei, míg Portugáliában éledezik a gazdaság, igaz, a Volkswagen ott még kivár. Olaszországban a Fiat-Chrysler mindenáron be akarja indítani a termelést, akár engedélyek nélkül is.

Globálisan sem jók a kilátások, de világszerte indulnak újra az autógyárak

A koronavírus-járvány következtében az idén az előző évinél 20 százalékkal kevesebb, körülbelül 71 millió autó készülhet az LMC Automotive előrejelzése szerint. A Kia további leállásokra készül a járvány miatt, jó hír viszont, hogy az európai gyártókhoz hasonlóan a Nissan is az újrakezdésen gondolkozik.

Május közepén a Jaguar Land Rover is folytathatja a gyártást egy nagy-britanniai üzemében, valamint Szlovákiában és Ausztriában is.

Fejlemény a dízelbotrányban

Kétszázezer németországi vásárlónak fizet kártérítést a Volkswagen a 2015-ben kirobbant dízelbotrány következtében. Mint ismert, a VW olyan szoftvert telepített 482 ezer dízelüzemű jármű kipufogógáz-tisztító berendezésébe, amely érzékeli a mérés körülményeit. Az autó így a teszteken a valóságos nitrogén-oxid-kibocsátás töredékét produkálja, vagyis csal a vizsgán. Az ügyben számos per van folyamatban világszerte.

Részben a botrány hatására jelentősen visszaesett a kereslet a dízelüzemű autók iránt, és ez még most is észrevehető Magyarországon is. Szakértők azonban hosszabb távú utazásokra még mindig a dízelautókat ajánlják.

Kettős sikert ért el a Continental a német Design Award díjátadón

A Morphing Controls funkcionális felületeit a „kiváló termék-design” kategóriában választották a legjobbnak, majd a technológiai vállalat ugyanebben a kategóriában még egyszer nyertesnek bizonyult, mivel a hajlított műanyag lencsés kijelző (Curved Plastic Lens Display) megoldás is megkapta ezt az elismerést. Ahogyan arról beszámoltunk, mindkét megoldás az ember és a gép közötti interakciót segíti.

Októberben ismét várja az érdeklődőket az Automotive Hungary

Idén október 19-22 között, nyolcadik alkalommal szervezi a Hungexpo Zrt. az Automotive Hungary Nemzetközi járműipari beszállítói szakkiállítását, melynek rendhagyóan az Ipar Napjai Nemzetközi ipari szakkiállítás lesz a társrendezvénye.

A koronavírus-járvány miatt az Ipar Napjai ugyan őszre csúszik, de a Techtogether GTE versenye nem marad el, hanem online kerül megrendezésre.

Kiemelt Partnereink