Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Kirúgja az összes töltéssel foglalkozó dolgozóját a Tesla
2024.05.02 13:18Duális egyetemi mentor programot indít a szombathelyi Schaeffler
2024.05.02 12:22Alapfelszereltség lesz a vészfék az új járművekben?
2024.05.02 10:16A Lean módszer elsajátításában segít az MTM
2024.05.02 09:25Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Párizs megcsinálja: megsarcolják a túl nagy autókat!
Február első vasárnapján érdekes népszavazást tartottak Párizsban: a francia főváros lakói arról szavaztak, hogy alkalmazzon-e drasztikusan magasabb parkolási díjat a városvezetés az olyan nagyobb autókkal szemben, amik több helyet foglalnak a szűkös utcákban.
Bár a népszavazáson nem volt túl magas a részvétel – mindössze a szavazásra jogosultak 5,7 százaléka vett részt rajta -, a többség arra szavazott, hogy legyen magasabb a parkolási díj az SUV-k és más nehezebb autók esetében.
A szavazás értelmében mostantól a nem helyi lakosok számára a belvárosban óránként 18 eurót (7 ezer forintot) kell fizetni a parkolásért az 1,6 tonnánál nehezebb hagyományos hajtású autók, és a két tonnánál nehezebb elektromos autók után. Ez elsősorban az SUV-okat, valamint a nagyobb elektromos autókat érinti. Az új díj az eddigi ár háromszorosa, a kisebb autók esetében továbbra is ennyit, azaz óránként hat eurót kell fizetni.
A polgármester támogatta az ötletet
Ahogyan arról az autopro.hu korábban beszámolt, a túlméretes terepjárók megsarcolása Párizs városvezetésének ötlete volt. A népszavazásról még novemberben döntöttek, Anne Hidalgo polgármester az egyik főtámogatója volt a kezdeményezésnek.
„Csökkentenünk kell az autók számát és méretét a városban. Szavazásra bocsátjuk azt a kérdést, hogy mennyi hely legyen Párizsban az SUV-k számára” – mondta akkor David Belliard alpolgármester.
Párizs már számos más lépéssel igyekezett megkönnyíteni a városlakók életét: a kisebb utcákban és a belvárosban sebességkorlátozást vezettek be, valamint az elektromos rollereket is korlátozzák. Utóbbi két ötlet más európai városokban is terjed, kérdés, hogy az SUV-k és az egyéb túlméretes autók megregulázása is ragadós példa lesz-e.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!