Elemzések Nőtt az Audi Hungaria termelése tavaly – ez történt az 2. héten

Nőtt az Audi Hungaria termelése tavaly – ez történt az 2. héten

Végh Martin | 2022.01.17 07:22

Nőtt az Audi Hungaria termelése tavaly – ez történt az 2. héten

Fotó: Audi Hungária Hírek

2021-ben a chiphiány ellenére is több autót gyártott az Audi győri üzeme, mint 2020-ban. Számos nagy autógyártó számolt be tavalyi eladásairól, míg az Autóipari Beszállítók Európai Szövetségének online eseményén az elektrifikáció foglalkoztatási aspektusáról tudhattunk meg többet. Összefoglaltuk, mi történt az elmúlt héten a járműiparban, a kiemelésekre kattintva bővebben olvashat a témákról.

Még sosem készült egy év alatt annyi autó az Audi Hungaria Zrt. győri üzemében, mint tavaly. 2021-ben összesen 171.015 darab autó gördült le a gyártósorról, ami közel 16 ezerrel múlja felül a 2021-as termelési számot.

Ugyancsak rekord évet tudhat magának a Mercedes-Benz, legalábbis Magyarországon. A német prémium márka személyautóiból 5468 darabot regisztráltak 2021-ben, többet, mint bármikor korábban.

A koreai Solus Advanced Materials – korábbi nevén Doosan – Tatabányám épülő rézfóliagyárának építését az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank hosszú lejáratú hitellel támogatja. A Magyarországon épülő lesz Európa első olyan üzeme, ahol e-autók akkumulátoraihoz fognak rézfóliákat készíteni.

Egy magyar cég, a Smart Service Kft. egy elektromosautó-tulajdonosok életét megkönnyítő fejlesztésen dolgozik. A vállalkozás egy töltőhálózat-menedzselő platformot készít állami támogatással.

Jót és rosszat is hozott 2021

A Volkswagen konszern a chiphiány ellenére megduplázta akkumulátoros elektromos modelljeinek eladásait 2021-ben, a teljes értékesítések azonban 4,5 százalékos visszaesést mutattak. A félvezetők hiánya által erősen érintett márkák között volt a Škoda, aminek autóiból közel 13 százalékkal kevesebbet adtak el, mint 2020-ban

Beszámoltak eredményeikről a brit luxusmárkák is. A VW konszernhez tartozó Bentley és a BMW tulajdonában lévő Rolls-Royce egyaránt új értékesítési rekordot ért el 2021-ben, míg az Aston Martin 82 százalékkal növelte a kiszállítások számát.

Rákapcsolnak az elektrifikációban a gyártók

A Renault magabiztosan kezdi az évet, amit az a bejelentése is tükrözött, ami szerint 2030-tól Európában csak tisztán elektromos autókat fog kínálni.

A Mercedes-Benz az új elektromosautó-padlólemezeihez teljes mértékben házon belül gyártaná az elektromos hajtásláncokat 2024-től. Emellett több akkumulátorcella-gyár építését is tervezi.

A Toyota 2035-től kizárólag zéró károsanyag-kibocsátású modelleket forgalmaz Nyugat-Európában, az átmenetben pedig az elektromos mellett a hidrogénes hajtásra is támaszkodna.

Minden téren érezteti hatását az átmenet

Idén január 1-től már Magyarországon is kötelező elektromos töltőt vagy annak későbbi telepítését lehetővé tevő létesítményt telepíteni az új épületekhez bizonyos feltételek fennállása esetén.

Az előző héten az Autóipari Beszállítók Európai Szövetsége az elektromos váltás foglalkoztatási hatásait taglaló online panelbeszélgetést szervezet, amin többek között Dr. Baranyai Gábor, Magyarország EU-hoz delegált nagykövete is felszólalt.

Az elektrifikáció hatásait azonban nem csak a magánszektor érzi meg, hanem az állam is. Egy tanulmány szerint a brit költségvetés üzemanyagadóból származó bevételei 2028-ra durván harmadával csökkenhetnek az elektromos autók terjedésével.

Három év elteltével 2021-ben ismét nőttek az újautó-eladások Kínában. A kínai autógyártók szövetsége, a CAAM az értékesítések további emelkedésére számít 2022-ben.

Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink