Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Megduplázta e-autóinak eladásait a VW
2021-ben a globális chiphiány ellenére is megduplázta akkumulátoros elektromos autóinak eladásait a Volkswagen Csoport. A konszern teljes értékesítési volumene éves összevetésben egy moderált, 4,5 százalékos csökkenést szenvedett el az alkatrészhiány következtében.
„2021 egy nagyon nehéz év volt a globális félvezetőhiány miatt, ennek ellenére konzisztensen tovább haladtunk a New Auto stratégiánkban felvázolt jövőkép felé” – értékelte az elmúlt esztendőt Christian Dahlheim, a VW Csoport értékesítési vezetője.
A konszern márkái együttesen 453 ezer akkumulátoros elektromos járművet szállítottak ki 2021-ben, 96 százalékkal többet, mint 2020-ban. Így ezen elektromos típusok a teljes értékesítési darabszám 5,1 százalékát adták, ami több mint kétszerese az előző évi 2,5 százaléknak.
A legnagyobb számban értékesített akkumulátoros elektromos modell a VW ID.4 és az ID.3 voltak, melyekből rendre 119,6 ezer és 75,5 ezer darab kelt el. A rangsorban a harmadik helyet az Audi e-tron foglalta el 49,2 ezer eladással.
Nem jött jól a chiphiány
Minden hajtástípust beleszámítva a VW konszern összesen 8,88 millió járművet értékesített világszerte, ami 4,5 százalékkal marad el a koronavírus-járvánnyal terhelt 2020-as év 9,31 milliós darabszámától. Közleményében a német autógyártó a félvezetőhiánnyal magyarázta a visszaesést.
A VW elsődleges piacán, Kínában az eladásai 14,1 százalékkal 3,3 millió járműre estek vissza a 2020-as 3,85 millióról. Európában, a konszern második legnagyobb piacán a 3,52 milliós értékesítési szám 2,7 százalékos elmaradást jelent az egy évvel korábbitól. Ugyanakkor a harmadik legnagyobb piacon, Észak-Amerikában 15,6 százalékkal emelkedtek a kiszállítások, elérve a 908 ezret.
Jól ment a teherautógyártóknak, kevésbé a cseheknek
Márkák szerinti bontásban leginkább (12,6 százalékkal) a cseh Škoda eladásai csökkentek. Jó évet zártak ugyanakkor a haszongépjárműveket gyártó MAN és Scania márkák, amik éves bázison 27,8 és 25,4 százalékkal, minden brand közül a legnagyobb mértékben növelték eladásaikat.
Ahogy arról az autopro.hu is beszámolt, a rivális Mercedes-Benz előző évi eladásait visszavetette a chiphiány, míg a BMW márka az ellátási zavarok ellenére is új értékesítési rekordot állított fel.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!