Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Nordson megkezdi az új folyadékadagoló rendszerének forgalmazását
2024.05.03 16:18Leállítják szénerőműveiket a legfejlettebb országok
2024.05.03 15:23Ha van rá igény, a Stellantis visszatáncolna a belső égésű autókhoz
2024.05.03 13:25Félidejéhez érkezett a Rába Modernizációs Program
2024.05.03 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Töltőrobotot fejlesztett az LG és a Doosan
A Doosan Robotics és az LG Electronics közösen kifejlesztett egy robot által működtetett, elektromos járművekhez való automatizált töltőt. Ez néhány napja már kísérleti üzemben működik az LG szöuli kutatás-fejlesztési komplexumában.
Az automatikus töltőrendszer egy kioszkból, amely a járműfelismerésért és a fizetés feldolgozásáért felelős, valamint az automatikus főtöltőből áll. Amikor egy elektromos jármű belép a kijelölt töltési területre, egy külön beszerelt kamera felismeri azt, és a járművel kapcsolatos információkat továbbít a töltőrendszer felé.
A járművezető hitelesítését követően a robotra szerelt, mesterséges intelligencián alapuló 3D kamera meghatározza a jármű töltőportjának helyét. A robot ezután csatlakoztatja a töltőkábelt a töltőporthoz, és megkezdi a töltési folyamatot. A töltés befejezése után a robot visszahúzza a kábelt, és az automatikus fizetés közben visszahelyezi az eredeti helyzetébe.
Az automatikus töltés során a biztonság és pontosság érdekében a robot hat ízületére nagy teljesítményű nyomatékérzékelőket szereltek. A kísérleti üzem után a Doosan Robotics és az LG Electronics más típusú automatikus töltési megoldások közös fejlesztését is fontolgatja.
Miben különbözik ez más töltőrobot-fejlesztéstől?
Nem a Doosan és az LG Electronics az egyetlen cég, amely töltőrobotokon dolgozik. A robottöltő megoldásokra szakosodott Rocsys a héten két új partnert is bemutatott. A robotizált töltési megoldások valószínűleg különösen izgalmasak lesznek az autonóm járművek számára, különösen a haszongépjárművek ágazatában.
Az LG és a Doosan fejlesztése egy érdekes részletben különbözik a Rocsys megoldásától: Míg a Rocsys esetében a töltőkábel állandóan a robotkarba van integrálva, és ezért a töltési folyamat alatt a járművön kell maradnia, az LG és a Doosan más megközelítést választott: egy markoló az emberi kézhez hasonlóan körülöleli a töltőkábel fogantyúját, és így a töltési folyamat alatt ki tudja engedni a kábelt, és elméletileg ez idő alatt további töltőkábellel ellátott járműveket is csatlakoztathat – számolt be róla az electrive.com.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!