Elemzések Magyarország legnagyobb beruházását valósítja meg az SK Innovation – ez történt a 4. héten

Magyarország legnagyobb beruházását valósítja meg az SK Innovation – ez történt a 4. héten

Végh Martin | 2021.02.01 07:23

Magyarország legnagyobb beruházását valósítja meg az SK Innovation – ez történt a 4. héten

Fotó: SK Battery Hungary

A koreai SK Innovation Magyarország történelmének eddigi legnagyobb zöldmezős beruházása keretében épít új akkumulátorgyárat. A Volkswagen és a Bosch együtt próbálják elkerülni a dízelbotrányból eredő példátlan összegű büntetéseket az Egyesült Államokban, a ZF pedig bejelentette, hogy a jövőben felhagy a belső égésű motorok terén folytatott alkatrészfejlesztéssel. Összefoglaltuk, mi történt az elmúlt héten a járműiparban, a kiemelésekre kattintva bővebben olvashat a témákról.

Hirdetés

Az SK Innovation dél-koreai akkumulátorgyártó Magyarország történelmének legnagyobb zöldmezős beruházását valósítja meg Fejér megyében. A vállalat közel 700 milliárd forintból fog új akkumulátorgyárat építeni.

Két másik autóipari beszállító, a BorgWarnr és a Jabil 12 milliárd forint értékben hajt végre fejlesztéseket hazánkban, amivel több, mint kétszáz munkahelyet teremtenek.

Most van igazán bajban a Volkswagen

A Volkswagent több mint 16 milliárd euróra büntették Spanyolországban a dízelautóinak manipulált kibocsátási értékei miatt. Ugyancsak emiatt a vállalatot több százmilliárd dolláros bírság fenyegeti az Egyesült Államokban, ahol már a Bosch ellen is pert kezdeményeztek a dízelbotrányban játszott szerepe miatt. A két vállalat nemrég közösen fordult az amerikai legfelsőbb bírósághoz a büntetések elkerülése reményében.

Röviddel a gyártása megkezdését követően máris visszahívják az új Mercedes-Benz S-osztály bizonyos példányait, mivel gond van a kormányszerkezetükkel.

A Tesla, ami 2020-ban első alkalommal zárta egy üzleti év minden negyedévét nyereségesen, Németországban új technológián alapuló akkumulátorokat gyártana, amivel járművei nagyobb távolságot tehetnének meg egy töltéssel. Ugyancsak Németországban vizsgálat indult annak kiderítésére, hogy vajon szükséges-e az amerikai gyártó egyes autóinak visszahívása.

A japán Nissan a következő évtized elejétől kizárólag elektrifikált modelleket vezetne be kínálatába a legfontosabb és legfejlettebb piacain, így Európában is.

A holland DAF Trucks bemutatta második tisztán elektromos teherautóját. Az új típus 280 kilométeres hatótávolsággal rendelkezik.

A General Motors 2040-re tervezi elérni a karbonsemlegességet, 2025 végére pedig az USA-ban kínált modelljeinek negyven százaléka akkumulátoros elektromos lesz.

A már Stellantis részét képző Fiat Chrysler elismerte, hogy megvesztegette a legnagyobb amerikai autóipari szakszervezet egyes tisztségviselőit annak érdekében, hogy kedvezőbb bérmegállapodásokat köthessen. A vállalatnak harminc millió dollár büntetést kell fizetnie.

Sajtóértesülések szerint a kaliforniai Faraday Future Kínában készítené első elektromos autóját. A cég saját üzemet építene vagy bérgyártaná járművét a kínai Geely-vel.

Dél-Koreában felülvizsgálják az elektromos Hyundai Konák visszahívási akcióját, miután kigyulladt egy javításon átesett darab.

Elektromos átálláson a beszállítók is

A ZF a jövőben felfüggeszti a belső égésű motorokhoz való alkatrészek fejlesztését, mivel várakozásai szerint 2035-től Európában alig fognak tradicionális hajtású autókat vásárolni.

A Schaeffler pedig bejelentette, hogy több évnyi előkészület után idén megkezdi az elektromos motorok sorozatgyártását.

A német hatóságok ismét házkutatást tartottak a Continental autóipari beszállító hannoveri központjában a vállalat dízelbotrányban játszott szerepére utaló bizonyítékokat keresve.

Egy újabb kínai akkumulátorgyártó, a CALB is termelőüzemet építene Európában. A vállalat többek között egy francia buszgyártónak szállítana be az új egységéből.

A világ legnagyobb szerződéses félvezetőgyártója, a tajvani TSMC kész segítséget nyújtani a chiphiánnyal küzdő autógyártóknak, amennyiben a termelése optimalizálásával sikerül növelnie gyártókapacitását.

Sokat drágultak a használt autók

2020 folyamán negyedével emelkedett a használt autók átlagára Magyarországon. A portálon indított keresések alapján a tavalyi év kedvenc használt személyautója a Škoda Octavia volt, míg az Audi A4 a harmadik legkeresettebb típus volt.

A Kocsi.hu decemberi statisztikái szerint egy elektromos használt autó átlagosan egy hónappal hamarabb adható el itthon, mint egy ugyancsak használt benzines vagy dízeles.

Tizenkettő uniós tagállam kezdeményezésére indul akkumulátor-fejlesztési európai projekt, amitől technológiai áttöréseket és új munkahelyek teremtését várják.

Jelentősen zsugorodott az európai gumiabroncs-piac 2020-ban. A járvány leginkább az első beépítésű szegmenst érintette, amin belül a személyautóknál 23 százalékos visszaesést mértek.

A világjárvány hatása a spanyol gépjárműgyártási számokon is megmutatkozott, éves összevetésben közel ötödével kevesebb gépjármű készült 2020 folyamán.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink