Beszállítók Elektromos motorok sorozatgyártásába kezd a Schaeffler

Elektromos motorok sorozatgyártásába kezd a Schaeffler

autopro.hu | 2021.01.28 16:47

Elektromos motorok sorozatgyártásába kezd a Schaeffler

Fotó: Schaeffler

Az elmúlt években a Schaeffler fokozatosan mélyítette elektromos mobilitással kapcsolatos ismeretét számos célzott felvásárlás révén, az pedig, hogy megkezdik több termék sorozatgyártását, tanúsítja a Schaeffler sikerét az elektromobilitás terén.

Hirdetés

Sikeresen átalakítottuk vállalatunkat fenntartható elektromos mobilitási megoldások hajtórendszereinek beszállítójává, és ügyfeleinknek megbízható partnereivé váltunk ezen a területen is - mondta Matthias Zink, a Schaeffler AG Autóipari Technológiák vezérigazgatója. A Schaeffler legjelentősebb különbsége a komponens- és a rendszer-ismeret: „Több mint 20 éve foglalkozunk elektromos mobilitással, és értjük az erőátvitel jellemzőit. Innovációs képességünk, mint globális autóipari és ipari beszállító, valamint erős ipari ismereteink kiemelt partnerré tesznek minket ügyfeleink számára.”

Az elmúlt években a Schaeffler fokozatosan mélyítette elektromos mobilitással kapcsolatos ismeretét számos célzott felvásárlás révén. Az Elmotec Statomat 2018. év végi megvásárlása új szaktudást jelentett a tekercselési technológiát illetően, ez pedig a Schaeffler számára az elektromos motorok iparosításának minden aspektusára kiterjedt. Egy másik rendkívül sikeres akvizíció még 2016-ban a Compact Dynamics - az innovatív elektromos hajtáskoncepciók fejlesztésével foglalkozó vállalat - felvásárlása volt. Mindeközben a Schaeffler Paravan Technologie közös vállalat a Space Drive “steer-by-wire” rendszert fejleszti, amely az autonóm vezetés kulcsfontosságú eleme.

Sorozatgyártási megoldások az e-mobilitás minden szintjén

A Schaeffler technológiákat szállít minden elektromos erőátvitelhez. Az elektromos tengely-hajtás - amely az elektromos tengelyrendszerek kulcsfontosságú eleme, mely biztosítja az optimális átviteli arányokat és teljesítményátadást az elektromos motorról a kerekekre – sorozatgyártása már 2017 óta folyik. Ez egy nagyon sokoldalú alkatrész, széles alkalmazási területtel. Az Audi e-tronban például a Schaeffler különböző kialakítású elektromos tengely-hajtást használ mindkét tengelyen az összkerékhajtás érdekében. A Porsche Taycan nagy hatékonyságú Schaeffler koaxiális elektromos tengely-hajtással van felszerelve, hogy biztosítsa a szükséges átviteli arányt az első tengelyen. 2020-ban a koaxiális elektromos tengely-hajtással a Schaeffler elnyerte a rangos PACE-díjat, amelyet az sikeres autóipari projektek kaphatnak.

A Schaeffler több megrendelést is teljesített olyan „3 az 1-ben elektromos tengelyek” kapcsán, amelyek az elektromos motort, a hajtóegységet és a teljesítményelektronikát egyetlen rendszerben egyesítik. Ezek nagy teljesítményű elektromos tengelyek korszerű teljesítménysűrűséggel.

Fotó: Schaeffler

Elektromos motorok: a sorozatgyártás megkezdése

Idén megkezdődik a hibrid modulok, a hibrid meghajtó egységek és a teljesen elektromos tengely-hajtások sorozatgyártása. A Schaeffler elektromos motorgyártásának alapja egy moduláris, nagymértékben integrált technológiai platform. A Schaeffler nagy tapasztalata – az elektromos meghajtórendszerek gyártása és a technológiája területén – a kulcs a technológiailag fejlett és rendkívül jövedelmező termékek sikeres iparosításához.

A személygépkocsi-szektorban az elektromos motorok sorozatgyártásra vonatkozó megrendelései mellett a Schaeffler a közelmúltban újabb mérföldkőhöz érkezett: belépett a nagy teherbírású haszongépjárművek szegmensébe. A Schaeffler bejelentette az elektromos motorok hullámtekercselési technológiával való sorozatgyártását, amely technológia nagy teljesítménysűrűséget és számos előnyt kínál a szerelés során.

Rekord számú rendelés dedikált hibrid meghajtókra

A Schaeffler rekord számú megrendelést kapott dedikált hibrid meghajtókra az elmúlt évben. 2024-től a Schaeffler egy teljes meghajtóegységet szállít, amely két elektromotort és erőátvitelt foglal magában, integrált teljesítményelektronikával. A rendszer 120 kilowatt névleges teljesítménye sportkocsikhoz hasonló teljesítményt kínál alacsony üzemanyag-fogyasztás mellett. "Rendkívüli haladást értünk el" – emeli ki Dr. Jochen Schröder, az E-Mobility üzletág vezérigazgatója. "Moduláris termékportfóliónk lehetővé teszi számunkra, hogy egyedi sorozatgyártási megoldásokat kínáljunk az ügyfeleink igényeiez igazodva" – teszi hozzá Dr. Schröder.

Kiemelt Partnereink