Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Parkolókat bérel a Tesla, hogy eladatlan járműveit ott tárolhassa
2024.05.17 06:21Új budapesti létesítményt avatott a Knorr-Bremse
2024.05.17 04:20Budapesten is bemutatkozik a legújabb Setra
2024.05.16 17:17Racionális döntés Magyarországon tartani a járműipari termelést
2024.05.16 16:26Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Együtt kerülné el a sokmilliárdos büntetéseket a Volkswagen és a Bosch
A Volkswagen és a Bosch együtt kérték az Amerikai Egyesült Államok Legfelsőbb Bíróságát, hogy semmisítse meg az alaszkai Anchorage városának fellebbviteli bírósága által még tavaly hozott ítéletet, ami szerint az amerikai államok és különböző önkormányzatok is kártérítésért folyamodhatnak a német gyártó túlzott mennyiségű nitrogén-oxidot kibocsátó járművei miatt.
A Volkswagentől a Utah államban található Salt Lake megye, valamint a floridai Hillsborough megye is autónként napi ötezer dollárt követel. A kettő megyében legalább 6100 dízelbotrányban érintett VW volt a botrány kitörésekor, így a büntetés elérheti a napi 30,6 millió dollárt, éves szinten pedig a 11,2 milliárd dollárt.
A VW a legfelsőbb bírósághoz eljuttatott kérelmében kifejti, hogy a fellebbviteli bíróság ítélete „szabályozási káoszba” taszíthatja az USA egyik legnagyobb iparágát a gyártók, kereskedők, vásárlók és a környezet kárára.
A két megye követelésénél sokkal nagyobb problémát jelent, hogy Ohio állam is büntetést szabna ki a német konszernre. A VW számításai szerint az állam, 14 ezer manipulált kibocsátású autó után megdöbbentő, napi 350 millió dollár büntetést róna ki, ami azt jelenti, hogy a Volkswagennek több éven keresztül évi több mint 127 milliárd dollárt kellene fizetnie.
Már mások is bajban vannak
Ahogy arra a VW is felhívta a figyelmet, az alaszkai bíróság tavalyi ítélete egyben azt jelenti, hogy más vállalatok ellen is új peres eljárások indulhatnak. A dízelbotrányban ugyancsak érintetté vált Daimler tavaly egyezett meg az amerikai Környezetvédelmi Hivatallal 1,5 milliárd dollár bírság megfizetéséről, amivel lezárult a gyártóval szembeni eljárás.
A Reuters cikkéből kiderül, hogy a VW a legfelsőbb bírósághoz eljuttatott kérelmében ugyanakkor megjegyzi, hogy Hillsborough megye azóta a Daimlert és a Boscht is beperelte, emellett hivatkozik a megyei hivatal egy dokumentumára is, mely szerint a most már Stellantis-ként működő Fiat Chrysler ellen is per indulhat.