Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Komoly tervei vannak az IT-vel a magyar kormánynak
2024.04.26 16:23Továbbra is kudarc a Ford e-autós részlege
2024.04.26 15:21Ismét a legvonzóbb magyar munkahelyek között a Mercedes
2024.04.26 13:19Hatékonyabb invertereken dolgozik a Fraunhofer
2024.04.26 12:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Már Németországban is vizsgálják a hibás Teslákat
Az amerikai Nemzeti Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatal (NHTSA) után a német szövetségi gépjármű nyilvántartó hivatal, a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) is vizsgálatot indított annak kiderítésére, hogy szükséges-e a Tesla bizonyos modelljeinek visszahívása az ideje korán tönkremenő médiavezérlő egységek miatt.
Ahogy arról az autopro.hu is beszámolt, az NHTSA nemrég kérte a Teslát 158 ezer Model S és Model X visszahívására az Egyesült Államokban. Ezekben a járművekben a médiavezérlő Nvidia Tegra 3 processzora egy 8 gigabájtos eMMC NAND flashmemóriát használ. A memóriamodul tárolókapacitása azonban nem elégséges, így a rajta tárolt, a hardver működtetéséhez szükséges firmware szoftver méretének növekedésével az mindössze három-négy év alatt tönkremegy. Ennek következményeként az érintőképernyős funkciók elérhetetlenné válnak, és akár az Autopilot önvezető funkció figyelmeztetései és hangjelzései is elmaradhatnak, balesetveszélyes szituációkat idézve elő.
A Tesla az USA-ban visszahívott 158 ezren felül további ezer, más országokban értékesített Model S és X autóját is a hibás vezérlővel szerelte fel. A Bild am Sonntag hírlap értesülései alapján úgy néz ki, hogy az NHTSA-n kívül már legalább egy másik közlekedésügyi hatóság, a német KBA is vizsgálatot indított az ügyben. Amennyiben a szervezet visszahívás mellett dönt, példáját más európai országokban is követhetik.
Még nem egyezett bele a Tesla
Az NHTSA január 27-ig adott határidőt a Teslának arra, hogy döntsön a visszahívási kérelem elfogadásáról, amit azonban az amerikai autógyártó még nem tett meg. Biztonsági problémáról révén szó, a Teslának törvényileg kötelessége lenne elvégeztetni a javítást, méghozzá ingyen.
A vállalat azonban egyelőre csak díj ellenében cseréli ki a vezérlőegységeket a javított új változatra, melyek árát az NHTSA kérése után 2500 dollárról 1500 dollárra vitte le. Az árcsökkentés egyébként azt is jelentheti, hogy a cég az eredménykimutatásban így kívánja majd mérsékelni a visszahívás költségeit – írja az InsideEVs.