Elemzések Sokkal könnyebb eladni egy elektromos autót, mint egy benzinest

Sokkal könnyebb eladni egy elektromos autót, mint egy benzinest

Végh Martin | 2021.01.27 07:22

Sokkal könnyebb eladni egy elektromos autót, mint egy benzinest

Fotó: Audi MediaCenter

Rendkívül népszerűek az elektromos modellek a magyar használtautó-piacon, legalábbis ezt sugallja, hogy a villanyhajtású autók körülbelül egy hónappal hamarabb értékesíthetőek, mint a benzines és dízeles társaik. Áttekintettük a Kocsi.hu használtgépjármű-hirdetéssel foglalkozó portál 2020. decemberi statisztikái alapján, hogy a különböző márkájú és hajtásrendszerű személyautókon milyen gyorsan adhatnak túl tulajdonosaik.

Hirdetés

Tekintettel az ünnepekre, nem is meglepő módon decemberben közel ötödével kevesebb, 3866 darab hirdetést töröltek a Kocsi.hu oldaláról, mint az előző hónapban, novemberben. Az átlagos hirdetési idő hasonlóan alakult, 82 nap volt.

Márkánként tekintve a Tesla megtartotta második helyét, modelljei mindössze 31 nap alatt keltek el. A legkelendőbbek ismét egy luxusmárka típusai, ezúttal a Jaguáré voltak, melyeket átlagosan 29 nap alatt adtak el. A hirdetés feladását követően harmadik leggyorsabban elkelt autók a Lexus-ok voltak, azokat 45 nap alatt vitték el. Utóbbiakból 41 darabot, míg Teslából és Jaguárból sorrendben 21 és 30 darabot értékesítettek.

Gyorsan elkapkodják a tisztán elektromos autókat

Előző, novemberi statisztikákat feldolgozó elemzésünkben azt jártuk körül, hogy a futásteljesítmény, illetve a kor milyen hatással van a járművek értékesíthetőségére. Ezúttal a hajtástípusok szerinti bontást tekintjük át.

Decemberben 2084 benzines és 1548 dízelüzemű személyautó került ki a Kocsi.hu nyilvántartásából. Ezeket szinte azonos idő, 84 és 85 nap alatt értékesítették.

Az elektromos, vagyis hibrid, plug-in hibrid, valamint tisztán elektromos autókat átlagosan csak 48 napig hirdették, azaz 36 nappal rövidebb ideig, mint egy tradicionális hajtásút. Meglepő módon a legkevesebb ideig, átlagosan csak 39 napig, a 77 darab teljesen elektromos modellt hirdették. Utánuk a 129 darab egyéb hibrid következett 45 nappal, míg a 16 darab plug-in hibrid meglehetősen hosszú hosszú idő, 109 nap elteltével került csak új tulajdonoshoz.

Az adatok alapján úgy néz ki, hogy nem az elektromos típusok hirtelen, egyedi jelleggel megugrott népszerűségéről van szó, azok ugyanis már novemberben is átlagosan 45 nap alatt keltek el, míg a benzines és dízeles modellek csak 71 és 78 nap alatt. Az elektromosok közül a leghamarabb ekkor is a belső égésű motorral nem rendelkezőket értékesítették, utánuk az egyéb hibridek, majd a plug-in hibridek következtek. Utóbbiakat átlagosan 72 napig hirdették.

Élen a hibrid korszak elindítója

Decemberben a tíznél nagyobb számban eladott típusok tíz legnépszerűbbje között három olyan is volt, melyeket csak elektromos hajtásban lehet kapni. A Toyota Prius, az egyik első sorozatban gyártott hibridhajtású személyautó, a második legnépszerűbb modell volt a hónapban, ebből 25 darab kelt el, átlagosan ugyanennyi nap alatt. Az akkumulátoros elektromos Audi e-tron a negyedik helyen végzett 11 darab, átlagosan 31 nap alatt értékesített példánnyal, míg a hatodik helyen az azonos típusú hajtásláncot használó Mercedes-Benz EQC volt. Utóbbiból 13 darabot adtak el, szintén átlagosan 31 nap alatt.

A gázüzemű autók keresettsége eltérően alakult decemberben és novemberben. A téli hónapban tíz darabot értékesítettek, átlagosan 74 nap alatt, ami több az elektromosok esetében mért időnél, de ugyanakkor jóval kevesebb a dízel- vagy benzinhajtásúaknál mértnél. Novemberben viszont a 23 gázüzemű gépkocsin átlagosan csak 110 nap alatt sikerült túladniuk tulajdonosaiknak, ami miden hajtástípus közül (az elektromosokat is külön tekintve) messze a legtöbb idő volt.

Kiemelt Partnereink