Elemzések Leállt az esztergomi Suzuki – ez történt a 3. héten

Leállt az esztergomi Suzuki – ez történt a 3. héten

Végh Martin | 2024.01.22 07:23

Leállt az esztergomi Suzuki – ez történt a 3. héten

Fotó: Magyar Suzuki Zrt.

Az elmúlt héten alkatrészhiány miatt leállt a Suzuki esztergomi üzeme, de ugyanezen ok miatt Belgiumban egy másik autógyárban is üzemszünetet rendeltek el. Eközben egy újabb európai akkumulátorgyár építése vált bizonyossá, míg egy német autógyártó emissziós manipuláció miatt több millió járművét hívhatja vissza. Összefoglaltuk, mi történt az elmúlt héten a járműiparban, a kiemelésekre kattintva bővebben olvashat a témákról.

Január 15-én, hétfőn leállt a Suzuki esztergomi üzeme. Az egyhetes termelésszünet okaként a Vörös-tengeren kialakult helyzetet, illetve a Japánban készült motorok emiatti későbbi beérkezését nevezte meg a vállalat.

Az Audi Hungaria közzétette a 2023-as termelési évről szóló beszámolóját. A győri üzemben összesen 177.775 gépjármű készült, ami tízéves csúcsnak számít. Emellett több más területen is rekorddöntésről számolhatott be a vállalat, ami tavaly egy külön cégben vonta össze a Volkswagen Csoportnak nyújtott nem termelési szolgáltatásokat.

Az előző héten a Mercedes-Benz és a BMW is ismertette 2023-as magyarországi értékesítési eredményeit. Egy év leforgása alatt 4419 Mercedes-Benz személyautót helyeztek forgalomba, ami ugyan jócskán elmarad a 2022-es értéktől, a gyártó sikerként könyvelhette el a luxus és elektromos modelljeinek népszerűségét.

Riválisát túlszárnyalva a BMW márka több mint 5200 autón adott túl Magyarországon, számottevően többet, mint 2022-ben. A BMW Csoporthoz tartozó Mini hazai eladásai szintén növekedtek.

Az SK On néhány éven belül megkezdheti az új lítium-vasfoszfát akkumulátorcellák sorozatgyártását. Az energiatárolókat Európában is készítheti a vállalat, ami azt jelenti, hogy az új cellákat Komáromban vagy Iváncsán gyárthatják az európai piacra.

Egy másik hazai akkuipari cég, a koreai hátterű Bumchun Precision Hungary Kft. leépítés miatt került a hírekbe. Értesülések szerint a vállalat 60 dolgozóját küldte el, ami miatt a Nemzetgazdasági Minisztérium vizsgálatot indított.

Nem jó hírekkel telt a hét

A Volvo, hasonlóan a Suzukihoz, arra kényszerült, hogy leállítsa egyik üzemét a hajókat ért vörös-tengeri támadások miatt. A svéd vállalat a belgiumi Gentben található egységét három napra állította le.

Olaszországban a Stellantis a gyenge kereslet miatt csökkenti termelését. Február közepétől több hétre elküldi több mint 2000 munkatársát egyik üzeméből, amiért az elektromos Fiat 500-as és egyes Maserati modellek iránt elégtelen kereslet mutatkozik.

Németországban a Deutsche Umwelthilfe környezetvédelmi szervezet fontos bírósági győzelmet aratott a Volkswagennel szemben. A nem jogerős ítélet szerint az autógyártónak több millió járművéről kell leszerelnie azon eszközöket, amik a szabályokkal ellentétes módon akadályozzák a kipufogógáz visszavezetését.

A ZF nem talált új befektetőt az eitorfi üzemének. A lengéscsillapítókat gyártó egységet ezért 2027-ig bezárják, munkavállalói állományát pedig fokozatosan leépítik.

Lépések az elektromos átmenet felé

A svéd Northvolt úgy határozott, hogy végül megépíti a németországi Schleswig-Holstein tartományba tervezett akkumulátorgyárát. Korábban felmerült, hogy a kedvező támogatások miatt a vállalat inkább az Egyesült Államokba viszi a beruházást.

Hazánkban az első nyilvános hidrogén-töltőállomás megnyitása jelentett fontos lépést az autóipar technológiai átmenetében. A Linde Gáz Magyarország Zrt. által üzemeltetett kúton akár 4000 kilogramm hidrogén tankolására is lehetőség van.

A használt autókra volt vevő

2023-ban ismét szárnyalt a hazai használtautó-piac. Közel 821 ezer használt személyautó cserélt gazdát, ami alig maradt el a 2022-es rekordtól.

Az új autók piacán egész évben visszaesés volt tapasztalható Magyarországon. Decemberben az Európai Unióban is zsugorodott a piac tizenhat hónap folyamatos emelkedést követően.

Csehországban az autógyártás 15 százalékkal növekedett tavaly. Az így készült közel 1,4 millió járművel azonban a cseh autógyártás még mindig nem érte el a koronavírus-járvány előtti szintjét.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink