Gyártók Ugrott egyet a cseh járműipar

Ugrott egyet a cseh járműipar

MTI | 2024.01.18 12:22

Ugrott egyet a cseh járműipar

Fotó: Škoda

Közel 15 százalékkal több autót gyártottak tavaly Csehországban, mint egy évvel korábban. A növekedés ellenére a koronavírus-járvány előtti szintet még mindig nem érte el a cseh autógyártás volumene.

Hirdetés

Tavaly 1.397.816 autót gyártottak Csehországban, 14,8 százalékkal többet, mint 2022-ben – közölte a cseh autóipari szövetség. A tavalyi cseh autógyártás már megközelítette a koronavírus-járvány előtti 2019-es szintet – jegyzi meg a közlemény, ami külön kiemeli, hogy tavaly 34 százalékkal 181 ezerre emelkedett az elektromos és hibrid meghajtású autók gyártása, ami a teljes termelés 13 százalékát teszi ki.

A csehországi autógyártást negatívan befolyásolták az orosz-ukrán és az izraeli-palesztin katonai konfliktusok, a magas energiaárak és a beszállítói hálózatok problémái, különösen a nyári hónapokban.

A cseh autóipari szövetség pozitívan értékeli, hogy az európai uniós tagállamoknak sikerült megegyezniük az Euro 7 emissziós norma reálisabb változatában, ami lehetővé teszi a keresett modellek piacon tartását – mutatott rá Martin Jahn, a szövetség elnöke.

Oroszlánrészt vállalt a Škoda

A legnagyobb cseh autógyár, a Škoda tavaly 24,8 százalékkal 865 ezerre emelte termelését, ennek majdnem 90 százalékát külföldön értékesítette. A Škoda 109 ezer elektromos és hibrid meghajtású kocsit gyártott, ami a termelés 12,6 százaléka.

A dél-koreai Hyundai 5,6 százalékkal 340.500-ra növelte termelését, az elektromos autók a termelés 21,2 százalékát tették ki. A japán Toyota a nyáron alkatrészhiánnyal küszködött, így éves termelése 192.500 autó volt, mintegy 10 ezerrel kevesebb, mint 2022-ben.

A Tatra Truck, a jelenleg egyetlen cseh tehergépkocsi gyár 1432 kocsit gyártott, 85-tel többet, mint 2022-ben, ami 6,3 százalékos növekedés.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink