Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Öt tanulság a Pekingi Autószalonról
2024.05.06 16:19Változások lesznek a Volvo élén
2024.05.06 15:20Akkumulátor-összeszerelő üzemmel bővül a BMW gyára
2024.05.06 13:18Hibrid megközelítés a titán gyártására
2024.05.06 12:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Ismét leáll a termelés a kecskeméti Mercedes gyárban – ez történt a 3. héten
Az egyes félvezető komponensek globálisan jelentkező hiánya miatt leállt a termelés a Mercedes-Benz kecskeméti gyárában. A thyssenkrupp új fejlesztőközpontot épít Veszprémben, a Ford újabb hárommillió járművét hívja vissza a légzsákokba épített Takata gázgenerátorok miatt, az Egyesült Államok pedig egy sor rendelkezéssel tette könnyebbé az önvezető autókat fejlesztő vállalatok dolgát. Összefoglaltuk, mi történt az elmúlt héten a járműiparban, a kiemelésekre kattintva bővebben olvashat a témákról.
Az autóiparban világszerte jelentkező chiphiány az előző héten a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft.-t is elérte, arra kényszerítve a kecskeméti autógyárat, hogy tíz napra felfüggessze termelését.
A thyssenkrupp 2,2 milliárd forintból fog felépíteni egy fejlesztőközpontot Veszprémben. A beruházás által létrejövő munkapozíciókra már most jelentkezni lehet.
A Mahle autóipari beszállító új gépekkel bővíti magyarországi kapacitását, új gyártási tevékenység indítását készítve elő.
A svájci Sensirion szenzorokat fejlesztő és gyártó vállalat debreceni üzemének építése új mérföldkőhöz ért azzal, hogy az építmény elérte legmagasabb pontját.
Tűz ütött ki a Jász-Plasztik akkumulátorgyártó üzemében. A multinacionális vállalatoknak is beszállító cég elbocsátás helyett más feladatra osztotta be a baleset által érintett munkavállalóit.
Egy lépéssel közelebb kerültek az ISD Dunaferr acélgyártó komplexumnál a munkáltatói és munkavállalói oldal közti, már tavaly nyár óta húzódó viszály lezárásához, miután a vállalat vezetése felajánlotta az általa felmondott kollektív szerződés fenntartását, míg meg nem születik az új megállapodás.
Nem sokon múlt, de így is fizetni kell
A Volkswagen konszern azt közölte, hogy nem sokkal, de túllépte az EU által meghatározott szén-dioxid-kibocsátási határértékét, ami miatt több mint százmillió eurós büntetésre számíthat. A vállalatcsoporthoz tartozó Audi pedig azt jelentette be, hogy elektromos járművek gyártása céljából közös céget alapított a kínai FAW járműgyártóval.
Sajtóértesülések szerint már a rivális BMW Csoport tavaly értékesített autóinak flottaszintű átlagos kibocsátása is ismert. A bajor központú vállalatcsoport bőven a limiten belül maradt.
A Mercedes-Benz bemutatta a teljesen elektromos típusokat tömörítő EQ modellcsaládjának legújabb tagját, az EQA-t. Az akkumulátoros elektromos SUV 2021 tavaszától lesz kapható az európai kereskedésekben.
A PSA és az FCA egyesülésével nemrég megalakult Stellantis vezérigazgatója, Carlos Tavares ismét megerősítette, hogy a tervezett költségcsökkentési intézkedéseknek nem részei gyárbezárások.
A Fordnál is leállást hozott a hét
Ahogy a kecskeméti Mercedes-nél, úgy a Ford egyik németországi üzemében is leállították a termelést a globálisan jelentkező chiphiány miatt. Ezenkívül az amerikai autógyártó világszerte hárommillió gépkocsijának visszahívását jelentette be hibás Takata gázgenerátorok miatt.
A vállalat 2020-ban is sikeres évet zárt a haszongépjárművek eladásait tekintve. Tíz európai országban is vezető szerepre tett szert a szegmensben, sok piacon pedig növelte is részesedését.
A Nissan bővíti az angliai üzemének akkumulátorgyártó-kapacitását, azért, hogy minden ott készülő Leafbe helyben előállított telepeket építhessenek, elkerülendő az uniós vámokat.
A Tesla letétbe helyezett százmillió eurót, amivel engedélyt nyert a németországi üzeme építésének folytatásához. Egyúttal több hír is arra mutat, hogy a kaliforniai vállalat akkumulátorokat is fog gyártani a Berlinhez közeli új létesítményében.
A Volkswagen egykori vezérigazgatójának, Martin Winterkornnak egy kisebb sikert hozott az előző hét, ugyanis megszüntették az ellene folyó egyik büntetőeljárást.
A Baidu után a Tencent kínai internetes óriásvállalat is becsatlakozna az autógyártásba. A cég okosautókban használt technológiák fejlesztésében fog együtt dolgozni a kínai Geely-vel.
Az Alibaba, az ingatlanfejlesztéssel foglalkozó Zhangjiang Csoport és a SAIC járműgyártó alig egy hónapja megszületett közös vállalatánál jól állnak a fejlesztéssel. A cég már be is mutatta első modelljének terveit.
Több évvel halasztják a bezárást
A heves tiltakozásokra reagálva a Continental legalább három évvel, 2028-ig elhalasztja a Babenhaus-ban található üzemének bezárását, a munkahelyek megszüntetését azonban már évekkel korábban el fog kezdődni.
Negyedmilliárd forintból fejlesztik a dombóvári ipari parkot. A beruházás részként fejlesztik a közműveket és bővítik az ipari park területét.
Az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) statisztikái szerint Európában közel negyedével kevesebb személyautót helyeztek forgalomba tavaly, mint 2019-ben. A koronavírus-járvány hatásai az európai értékesítéseken kívül a cseh autógyártási számokban is megmutatkoztak.
2019-ben Hollandia szerezte be a legtöbb kibocsátásmentes autóbuszt Európában, míg a tisztán elektromos modellek összes beszerzett jármű közti arányát vizsgálva Dánia vitte a prímet.
Az USA közúti közlekedésbiztonsággal foglalkozó hatósága új szabályokat hozott, melyek nagyobb szabadságot biztosítanak az autonóm járművek fejlesztését és tesztelését végző vállalatoknak. A rendelkezések részeként mostantól a vezetőülés is elhagyható az autonóm gépkocsikban.