Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Arra kérik a franciákat, hogy „vezessenek úgy, mint a nők"
2024.05.20 12:21Nincs szociális érzéke az önvezető autóknak
2024.05.20 08:18Már gyógyszereket is lehet 3D nyomtatni
2024.05.20 04:17Miért kell szabályozni a mesterséges intelligenciát? Elmagyarázzuk
2024.05.19 16:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Szabad utat adott a vezetőülés nélküli önvezető autóknak az USA
Az amerikai Nemzeti Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatalnál (NHTSA) új előírásai szerint mostantól nem vonatkoznak bizonyos biztonsági és egyéb követelmények az autonóm gépkocsikra, felgyorsítva és olcsóbbá téve a fejlesztésüket.
Bár a szabályozás-módosítás bizonyos biztonsági követelmények alól csak az ételt szállító járműveket menti fel, az utasokat szállító autók tervezése terén is engedményeket tesz azáltal, hogy lehetővé teszi azok bizonyos kezelőszervek, mint például kormánykerék nélkül készítését. Az új előírások szerint továbbá a vezetőülések is elhagyhatóak az autonóm járművekben.
Az NHTSA első alkalommal tette komoly lépést annak érdekében, hogy megkönnyítse az autonóm járművek fejlődését. „Nem akarjuk, hogy az automatizált technológiák fejlesztése előtt sokkal korábban bevezetett szabályozások nem szándékolt és szükségtelen akadályt képezzenek az innováció, valamint a jobb járműbiztonság előtt” – közölte az NHTSA igazgatóhelyettese, James Owens.
Egy régi kérés teljesült
Az autóiparnak már régi kérése volt az előírások módosítása, lehetővé téve az autonóm gépkocsik költségeinek mérséklését – olvasható az Autoblog oldalán. Az NHTSA becslése szerint a mostani módosítások 2050-ben mintegy 5,8 milliárd dollárt, járművenként körülbelül 995 dollárt fognak megtakarítani az autógyártóknak. A szervezet akkorra évi 5,8 millió autonóm gépkocsi gyártásával számol.
Az NHTSA valójában már korábban is lehetővé tette a szokásos előírásoknak nem minden tekintetben megfelelő járművek utakra helyezését, ám az külön, elhúzódó engedélyeztetéshez volt kötve, ami csak korlátozott időre és járműre vonatkozott. Ahogy arról az autopro.hu is beszámolt, nemrég a GM-hez tartozó Cruise szándékozott ilyen engedélyhez jutni, hogy a kormány és pedál nélküli Cruise Origint tesztelhesse.
Az Önvezető Koalíció, ami olyan autonóm járműveket üzemeltető és fejlesztő vállalatokat foglal magába, mint a Waymo és a Ford, üdvözölte az NHTSA új előírásait, amik szerinte utat nyitnak a fejlődés előtt, miközben az utasoknak is megfelelő védelmet biztosítanak.