Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Hatékonyabb invertereken dolgozik a Fraunhofer
2024.04.26 12:20Ezer kilométer egy töltéssel? Ezt ígéri a CATL
2024.04.26 10:22Három üzeme is leállt a Stellantisnak
2024.04.26 09:18Szerszámgép innovációk sorát hozza az MTC az Ipar Napjaira
2024.04.26 08:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Könnyedén tartotta a BMW az uniós klímavédelmi normákat
A BMW már évközben is magabiztos volt az uniós „szén-dioxid kvóta” betartásában, erre pedig minden oka meg is volt, mert a gyártó simán megfelelt a követelményeknek. Ez nem minden nagy autógyártónak sikerült.
A BMW Csoport újonnan eladott autói 2020-ban átlagosan 99 gramm szén-dioxidot bocsátottak ki kilométerenként, miközben a cél a gyártónál 104 gramm lett volna. Könnyen megfelelt tehát a normáknak a BMW sajtóhírek szerint, ugyanakkor hivatalosan nem kommentálták ezt az értesülést.
Az Európai Bizottságnak hivatalosan még meg kell erősítenie az autógyártók értékeit, de a BMW vezetői már évközben is biztosak voltak a cél teljesítésében, így nem várhatóak meglepetések. 2020-ban egyébként jelentősen nőtt az elektromos autók részaránya Európában, ennek ellenére nem tudta minden gyártó megugrani a környezetszennyezési kvótákat.
Szigorú előírások
A teljes autóipar számára kilométerenként 95 gramm az előírás az új autók károsanyag-kibocsátására vonatkozóan az Európai Unióban, ugyanakkor a forgalmazott autók súlyától és kategóriájától függően az egyes gyártókra más-más kvóták vonatoznak, így lehet, hogy a BMW számára 104 gramm volt a cél, míg a teljes iparágban csak 95 gramm – írja az Automobilwoche.
Míg a BMW megfelelt az előírásoknak, addig a Volkswagen már nem járt sikerrel. A Volkswagen Csoport kvótája 99,8 gramm volt kilométerenként, ezt sajtóhírek szerint fél grammal lépte túl a gyártó. Ez a hír sem okozhat különösebb meglepetést, hiszen már decemberben szó volt róla, hogy az amerikai kiszállítások kárára annyi ID.3-ast adott el a Volkswagen Európában, amennyit csak tudott.