Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Nordson megkezdi az új folyadékadagoló rendszerének forgalmazását
2024.05.03 16:18Leállítják szénerőműveiket a legfejlettebb országok
2024.05.03 15:23Ha van rá igény, a Stellantis visszatáncolna a belső égésű autókhoz
2024.05.03 13:25Félidejéhez érkezett a Rába Modernizációs Program
2024.05.03 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Intelligens útszakaszt adtak át az M86-oson – ez történt a 26. héten
Jelentős forrásokhoz jutott egy önvezető autókat fejlesztő magyar cég, az M86-os úton pedig egy autonóm járművekhez kötődő beruházást adtak át. Tovább bővült az autóipari együttműködések sora, amikre még nagyobb szüksége van, figyelembe véve, hogy a gazdasági növekedés kilátásai az IMF szerint az eddigieknél is rosszabbak. Összefoglaltuk, mi történt az elmúlt héten a járműiparban, a kiemelésekre kattintva bővebben olvashat a témákról.
A Magyar Suzuki Zrt. beszámolt a 2019-es év eredményeiről. A vállalat sikeres évet tudhat maga mögött, a gyártott járművek száma és az árbevétel egyaránt jelentősen nőtt 2018-hoz képest.
Az önvezető járműveket fejlesztő Almotive Kft. mintegy hatmilliárd forintos tőkeemelésben részesült, amit részben a magyar állam finanszírozott. Továbbá arról is beszámoltunk, hogy, hogy az M86-os úton egy egyedülállónak számító intelligens útszakaszt adtak át.
Új együttműködések az önvezetés területén
Hogy felgyorsítsák az önvezető járművek fejlesztését, a Daimler az Nvidia technológiai vállalattal, míg a Volvo Car Csoport az amerikai Waymoval lépett együttműködésre.
A Volkswagen leépítést jelentett be. A következő években több ezer állás szűnik meg a hannoveri üzemben, a háttérben ezúttal azonban nem a koronavírus-járvány áll.
Az előző héten az olasz számvevőszék is hozzájárulását adta a Fiat Chrysler részére nyújtandó állami segítséghez, amivel lezárult a már régóta húzódó procedúra, és az olasz-amerikai autógyártó megkapta a kért segítséget.
Együttműködési törekvésekről nem csak európai gyártók esetében érkeztek hírek. Kettő koreai autógyártó, a Hyundai és a Kia, valamint a szintén koreai LG Chem együtt kutatnak olyan startupok után, melyek elektromos járművek terén végeznek fejlesztéseket.
A kínai kormányzat 2021-től kedvezőbb besorolással látja el a benzin-elektromos autókat, könnyebbé téve az autógyártóknak a kibocsátás-korlátozási előírásnak való megfelelést.
Az európai piacon régóta küszködő Ssangyong helyzete kezd még nehezebbre fordulni. Tulajdonosa, az indiai Mahindra nem kíván többet fektetni a vállalatba, helyette új befektetőket keresnek.
Az előző héten több tízezer járművet érintő meghibásodásokról is hallhattunk. A Toyota közel 752 ezer Priust hív vissza világszerte, míg az USA-ban nyomozás indult egy potenciálisan 63 ezer Tesla Model S-t érintő hiba feltárására.
Helyzetértékelés a magyar autóiparról
A Portfolio.hu által szervezett online konferencián szó volt az európai, az amerikai és kínai autópiac kilátásairól, valamint arról is, hogy a magyar beszállítók hogyan vészelhetik át a jelenlegi nehéz helyzetet, az autopro.hu pedig a Jedlik Ányos Klaszter ügyvezető igazgatóját kérdezte az elektromobilitás hazai helyzetéről.
A koronavírus-járvány hatására Magyarországon megnőtt a félmillió forintnál olcsóbb használt autók iránti kereslet, a tulajdonosváltások száma azonban így is el fog maradni a tavalyitól. Ahogy azt már sok elemzés is kimutatta, az új autók kereslete ugyancsak el fog maradni a korábbitól. Az ACEA szerint az Európai Unióban idén 25 százalékkal fog csökkenni az eladások száma.
A számlaforgalmi adatok és a hitelfelvételek alapján úgy tűnik, hogy a magyar kisvállalkozások a vártnál ellenállóbbnak bizonyultak a járvánnyal szemben.
A GKI Gazdaságkutató új prognózisában kedvező irányba módosította a pesszimista forgatókönyv szerinti, magyar gazdaság növekedésével kapcsolatos előrejelzését. A világgazdaság várható fejlődéséről az IMF adott előrejelzést, ami mind 2020, mind 2021 tekintetében borúlátóbb, mint az áprilisi prognózis.
Nagyobb biztonságot kínálnak a jövő Hondái
Ősszel az utakra kerülhetnek az első autók, amikben a Honda új, háromkamrás légzsákja került beépítésre, amivel csökkenthető az agyi sérülések ütközéskori veszélye.
Régóta húzódó vita, hogy vajon az elektromos autók tényleg klímabarátabbak-e a tradicionális hajtású társaiknál. A kieli IfW gazdaságkutató tanulmánya szerint a mostani német energiamix mellett az elektromos autók növelik a szén-dioxid-kibocsátást.
Az előző héten egy anyagtudományi kutatásról is írtunk. Kaliforniai kutatók a halpikkelyeket vették közelebbről is figyelemre, a felfedezéseik pedig akár erősebb és rugalmasabb anyagokhoz is elvezethetik őket.