Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Most érdemes kábelgyártásra váltani!
2024.05.20 16:23Arra kérik a franciákat, hogy „vezessenek úgy, mint a nők"
2024.05.20 12:21Nincs szociális érzéke az önvezető autóknak
2024.05.20 08:18Már gyógyszereket is lehet 3D nyomtatni
2024.05.20 04:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A Mahindra megválna a küszködő SsangYong-tól
Az indiai óriásvállalatnak nem térült meg a befektetése, így új tulajdonost keres a koreai SUV márka számára. Tíz évvel ezelőtt a Mahindra megmentette a csőd széléről a Ssangyongot, most ismét úgy néz ki, hogy a koreai autógyártó ismét nehéz helyzetbe kerül, amennyiben az indiai gyártó kiszáll a vállalatból.
2010-ben a Mahindra 75 százalékos részesedés-vásárlással, a csőd széléről rántotta vissza a SsangYong autógyártót, azonban az indai vállalatnak nem térült meg az évek során a beruházása. Ennek következményeképp idén áprilisban a Mahindra bejelentette, hogy a jövőben nem fektet több pénzt a koreai cégbe. „A SsangYong szüksége van új befektetőre. Együtt dolgozunk a vállalattal annak érdekében, hogy biztosítani tudjuk a beruházást.” - nyilatkozta Pawan Goenka, a Mahindra ügyvezető igazgatója.
A Tivoli jelentette az egyetlen áttörést
A márka 1994 óta van jelen Nagy-Britanniában, amikor bemutatták az eredeti Musso SUV modelljét, azonban már ekkor is küzdött a gyártó a talpon maradással. Annak ellenére, hogy 2017-ben bemutatták az új Rexton és Korando modelleket, 2019-ben mindössze 967 autóra emelkedett az eladások száma, amivel csupán 0,09 százalékos piaci részesedést ért el. A 2020-as értékesítések száma még ennél is alacsonyabb, csupán 510 SsangYong autó talált gazdára az évben. Megjegyzendő, hogy az eladási számokat nagyban befolyásolta a koronavírus okozta krízishelyzet is.
Az európai értékesítések a brithez hasonló alacsony értéket mutatnak. A 2006-os csúcseladásokat követően folyamatos csökkenés figyelhető meg, amit csak a népszerű Tivoli modell 2015-ös megjelenése szakított meg.
Ez a kisebb crossover lett a márka legkelendőbb modellje, ám a vonzereje a közelmúltban jelentősen megcsappant. Egyes SsangYong források elmondása szerint a modell kevésbé jövedelmező, mint a többi SUV. A Tivoli jól járt a legújabb frissítésekkel, a modellfrissített verzió értékesítése az Egyesült Királyságban még idén elindul.
Átalakítási program jön
A Mahindra ügyvezető igazgatóhelyettese, Anish Shah a Reutersnek megerősítette, hogy az elkövetkezendő 12 hónapban a vállalat egy átfogó költségcsökkentési és szervezetátalakítási program keretében felülvizsgálja a veszteséges vállalkozásait - számolt be az Autocar.