Elemzések Felkészült a kihívásra a győri Audi – ez történt a 28. héten

Felkészült a kihívásra a győri Audi – ez történt a 28. héten

Végh Martin | 2023.07.17 07:23

Felkészült a kihívásra a győri Audi – ez történt a 28. héten

Fotó: Pörge Béla

Bemutatta stratégiáját az Audi Hungaria, amely sokkal inkább formálója, mintsem követője kíván lenni a változásoknak. Külföldön egy új globális autóipari beszállító születését jelentették be, míg egy másik beszállító a leépítési terveit részletezte. Összefoglaltuk, mi történt az elmúlt héten a járműiparban, a kiemelésekre kattintva bővebben olvashat a témákról.

Az előző héten a győri Audi Hungaria bemutatta Next Level stratégiáját. Ennek lényege, hogy a vállalat nem reagálni akar a változásokra, hanem azok mozgatója szeretne lenni. Ennek része a gyártóhelyből kompetenciaközponttá válás is.

Növekvő eladások

Növelte eladásait a Mercedes-Benz az első hat hónapban, egy jelentős részben a hazai, német keresletnek betudhatóan. Az eredmények igazolni látszanak a vállalat azon stratégiáját, ami a hangsúly luxus kategóriára helyezését írja elő.

A Volkswagen Csoport szintén növelte eladásait az év első felében, méghozzá nem is kevéssel. A növekedés motorját az európai forgalomba helyezések adták, míg a kínai eredményen az ottani verseny fokozódása mutatkozott meg.

A kínai autógyártók fejlődését mutatja az is, hogy a VW konszernhez tartozó Audi egy kínai versenytársától szerezhet be elektromos padlólemezt a saját fejlesztések csúszása miatt.

A Toyota szintén részben Kínára támaszkodna, de nem technológiai téren. A vállalat hidrogénes járműveinek új piacokat keres, melyek Európa és az ázsiai ország képében jelentek meg.

Ismét nőni fog Olaszország autógyártási szerepe a Stellantis és az olasz kormány közti megállapodásnak hála. A felek megegyeztek arról, hogy a konszern évente egymillió autót fog gyártani az országban, ahol az elmúlt években ennél jóval kevesebb járművet készített. A volumen növelése új modellek bevezetését is jelenti, egyikük kiléte pedig ki is derülhetett.

Sajtóértesülések szerint a Tesla tárgyalásokba kezdett az indiai kormánnyal egy helyi gyár építéséről. Az akár évi félmillió járművet előállító létesítményt azután húzná fel a cég, hogy korábban nem tudott exportáláson keresztül betörni az indiai piacra.

Leépítések a láthatáron

A kínai piac egyre keményebb tereppé válik a külföldi OEM-eknek. A Mitsubishi autói iránt olyannyira visszaesett a kereslet Kínában, hogy helyi üzemében létszámcsökkentésre kényszerül.

Elbocsátások Európában is kilátásban vannak. Az Autoliv mintegy 8000 főt küldene el, és kezdésként kijelölt kettő európai üzemet, melyeket bezárhat.

Feltörekvő beszállítók

A Renault és a Geely új autóipari beszállítót hoznak létre meglévő belső égésű motoros és hibrid hajtásokhoz kapcsolódó kompetenciáik összevonásával. Az új vállalat hagyományos és hibrid hajtásrendszereket fog gyártani a globális igények kiszolgálására.

Az LG a legnagyobb autóipari beszállítókkal egy ligában játszana. A vállalat célja, hogy az évtized végére a tíz legnagyobb beszállító egyikévé váljon alkatrészgyártó divízióján keresztül, mely már most is óriási megrendelésállománnyal bír.

A Bosch jelentős lépést tett a hidrogéntechnológiai térhódítása érdekében: megkezdte az üzemanyagcellák sorozatgyártását Stuttgart-Feuerbachban. Ezek első vevője az amerikai Nikola teherautógyártó lesz.

Változó eredmények

Júniusban kissé nőtt a használtautó-behozatal hazánkban, az év első felében azonban így is óriási visszaesés mutatkozott a tavalyi számokhoz mérten.

Kínában a június az újautó-eladások visszaesését hozta. Ugyanakkor az alternatív hajtású modellek részaránya elérte a 35 százalékot a világ legnagyobb autópiacán.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink