Gyártók Így néz szembe a kihívásokkal a győri Audi

Így néz szembe a kihívásokkal a győri Audi

Pörge Béla | 2023.07.12 16:46

Így néz szembe a kihívásokkal a győri Audi

Fotó: Pörge Béla

Az idei évben a fennállásának harmincadik évfordulóját ünneplő Audi Hungaria július 10-én mutatta be a Next Level stratégiáját és a vállalat jövőbe mutató témáit Győrben. Röviden összefoglalva a kihívások elé szeretne menni az Audi a jövőben.

Hirdetés

Az Audi Hungaria rendezvényén először Les Zoltán, a vállalat járműgyártásért felelős igazgatósági tagja köszöntette az egybegyűlteket. Az előző hétvégén tartott nyíltnapra és az idén még várható rendezvényekre utalva elmondta, hogy „ünnepelni tudni kell”, de közben arra is figyelni kell, hogy a „siker fénye ne vakítson el”. A sikerek közül talán elég csak annyit kiemelni, hogy az elmúlt harminc évben 12 milliárd eurót fektetett győri telephelyébe az Audi AG, az Audi Hungaria pedig 12 ezer embert foglalkoztat közvetlenül, és körülbelül ugyanannyi embert közvetetten.

Erich Auer, a vállalati stratégia vezetője először részletezte a jólismert kihívásokat, amikkel az Audi Hungariának ugyanúgy szembe kell néznie, mint a járműipar más szereplőinek, majd rá is tért a lényegre – hogy mik a győri Audi válaszai ezekre a kihívásokra, vagyis miből áll a Next Level stratégia.

A stratégia kidolgozását két évvel ezelőtt kezdték meg számos elemzés elvégzésével. Természetesen az elemzések és az ötletelések után megszülető tervet egyeztetni kellett a Volkswagen Konszern terveivel is, így végül megszületett a Next Level, aminek mottója a „változás előtt egy lépéssel”. Ezzel azt fejezi ki az Audi Hungaria, hogy nem reagálni szeretnének a trendváltozásokra, hanem mozgatni azokat. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy Győr gyártóhelyből kompetenciaközponttá fog válni.

Ezt fejezi ki a „Győrből a világnak” mottó is, hiszen kifelé is jobban meg kell mutatnia az erősségeit a cégnek. Ezt annak a jegyében kívánja tenni az Audi Hungaria, hogy közben élhető világot szeretne biztosítani, vagyis a környezetvédelem központi eleme a stratégiának.

Stratégiai célok

Az Audi Hungaria hat stratégiai célt fogalmazott meg a Next Level keretében. Ezek a következők: a jövőt garantáló megbízások elnyerése, innovatív termékek és szolgáltatások biztosítása, jó pénzügyi teljesítmény, vonzó vállalatnak maradni elkötelezett ügyfelekkel, „több, mint munkahely” jegyében a dolgozói elégedettség minél magasabban tartása és a „gazdagabb lesz általunk a világ” mottó jegyében a termékekkel, szolgáltatásokkal hozzájárulni a világ fejlődéséhez.

3D nyomtató az Audi Hungariánál.

3D nyomtató az Audi Hungariánál. | Fotó: Pörge Béla

Erich Auer hangsúlyozta, hogy a stratégiát a dolgozók töltik fel értelemmel és élettel, ők valósítják meg azt közösen. Éppen ezért az Audi Hungaria számára fontos a dolgozók bevonása, több csatornán keresztül ismertetik velük a célokat és azokat a „must win” pontokat, amik segítsével ezeket elérheti a cég.

Amit hozni kell

Nyolc pontot emelt ki a vállalati stratégia vezetője előadásában, amiket „must win” területként emlegetnek. Az elektromobilitás jegyében a járműgyártás fejlesztése, a hajtásgyártás továbbfejlesztése, a stratégiai kompetenciák felépítése, az üzleti modellek digitalizálása, az inspirációs és innovációs kultúra, az SCC, a vállalati marketing és az ESG tartozik a legfontosabb területek közé.

Az Audi Hungaria következetes célrendszert és egységes mérőszámokat határozott meg a célok teljesítése érdekében, a számos projektet pedig, ami a fenti célok elérését szolgálják, digitálisan fogják össze.

Az előadásokat követően tizenegy interaktív standnál ismerhettük meg az Audi Hungaria jövőben megvalósuló terveit: láthattuk, hogyan épülnek a jövő gyártósorai, milyen környezetvédelmi intézkedésekkel működik egyre fenntarthatóbban a világ legnagyobb motorgyára, hogyan halad a vállalat a digitalizáció útján vagy mitől vonzó munkahely az Audi. Az idő szűkében ezeken a standokon csak röviden mutattak be egy-egy területet, de az alábbi cikkünkben részletesebben is foglalkoztunk az egyik stand témájával, a Cupra győri bevezetésével:

Az Audi Hungaria Zrt. a magyar gazdaság meghatározó szereplője, hazánk egyik legnagyobb vállalata. A maroknyi csapattal elindult motorgyártás mára a világ legnagyobb motorgyárává fejlődött, ahol több mint 5 millió négyzetméteren 8000 motor készül naponta a Volkswagen konszern márkái számára. A győri üzemben 1998-ban indult az autógyártás, ma az Audi TT és Q3 modellek készülnek ott. A gyár 2001 óta saját műszaki fejlesztéssel is rendelkezik, továbbá 2005 óta Győrben működik Közép-Európa egyik legnagyobb szerszámgyára is, ahol szerszámok, gyártóberendezések készülnek az Audi szinte összes telephelye számára, valamint alkatrészek is a Volkswagen konszern egyes modelljeihez. A gyár 2013 óta az autógyártás teljes vertikumát lefedi.

Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink