Elemzések Egyedülálló megoldással fejlődik az Audi Hungaria – ez történt a 23. héten

Egyedülálló megoldással fejlődik az Audi Hungaria – ez történt a 23. héten

Dóka Ármin | 2022.06.13 07:20

Egyedülálló megoldással fejlődik az Audi Hungaria – ez történt a 23. héten

Fotó: Audi Hungaria Zrt.

Az Audi Hungaria a konszernen belül egyedülállónak számító logisztikai megoldással fejlődik. A Cupra 2025-ös új modelljei közül egy az Audi győri gyárában fog készülni. Az Európai Parlament megszavazta, hogy 2035-től nem árusítható belső égésű motoros új autó. Összefoglaltuk, mi történt az elmúlt héten a járműiparban, a kiemelésekre kattintva bővebben olvashat a témákról.

A digitalizáció és a legkorszerűbb technológiák alkalmazása az Audi Hungaria stratégiájának elemi részét képezik. A vállalat nagy hangsúlyt fektet az okos megoldások bevezetésére a gyártási és logisztikai folyamataiban egyaránt. Jelenleg 65 vezető nélküli szállítóeszköz van úton a gyártósorok és a logisztikai területek között, melyek számára a vállalat speciális okoskereszteződéseket alakított ki.

A Seat sportos testvérmárkájaként működő Cupra három elektromos modelljéről rántotta le a leplet. A 2025-ig megjelenő típusok egyikét, a Terramar SUV-t az Audi Hungaria győri üzemében fogják készíteni.

Állami elismerésben részesült a Magyar Suzuki. Szijjártó Péter szerint a Suzukinak elévülhetetlen érdemei vannak abban, hogy Magyarország mára az európai autóipar egyik éllovasává vált. Szuzuki Oszamu, a Suzuki Motors autógyár egykori elnöke átvette a Magyar Érdemrend nagykeresztjét a Sándor-palotában.

Ipar és oktatás kéz a kézben

A tíz éve indult miskolci duális képzési együttműködés megújításáról és kibővítéséről írt alá megállapodást a magyarországi Bosch csoport két miskolci telephelye és a Miskolci Szakképzési Centrum. Az együttműködés célja, hogy a járműipari alkatrészek, valamint elektromos hajtások gyártásával és fejlesztésével foglalkozó Robert Bosch Energy and Body Systems Kft., valamint az elektromos kéziszerszámokat, akkumulátorokat gyártó Robert Bosch Power Tool Kft. számára utánpótlást neveljenek, valamint támogassák a szakképzési centrum tagiskoláiban a középfokú oktatást és a felnőttképzést.

Okosszélvédőt fejlesztett a salgótarjáni Salgglas Zrt. vezette konzorcium, a közel másfél milliárd forint összköltségű projektet a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program (GINOP) támogatta, és a BME is partner volt. Mint írták, az úttörő megoldás lehetővé teszi, hogy egy jármű szélvédője kijelzőként is tudjon funkcionálni, így tartalmakat lehessen megjeleníteni a teljes felületén.

Az első helyen végzett a győri Széchenyi István Egyetem hallgatói csapata, a SZEnergy Team Európa legnagyobb energiahatékonysági versenyén, a Shell Eco-marathonon a hollandiai Assenben. A győriek járművükkel egy kilowattóra energiával világrekordot jelentő 284 kilométert tudnak megtenni, és ezzel olyan nagy műszaki egyetemek csapatait előzték meg, mint a müncheni, a Toulouse-i vagy a milánói.

Új elektromosautó-gyártók a láthatáron

Lassan hozzá kell szoknunk, hogy techcégek autógyártói ambíciókra törnek. Miközben az Apple autója kapcsán csend van, a japán Sony már mutat előrelépést az autófejlesztésben. A megvalósításról a honfitárs Honda gondoskodhat. Korábban megegyezett a Sony és a Honda, hogy együttműködnek autófejlesztés és -gyártás terén, most azonban az is kiderült, hogy önálló, független vállalat születik az összefogásból.

Új szereplő lépett be az elektromos autók virágzó piacára. A bécsi Olymp Cars a görög mitológiából ad nevet autóinak, amelyeket saját platformjára tervez építeni. Az első modelleket 2023 tavaszán tervezik kigurítani.

Régi és új autógyártók is hibáznak

A Mercedes-Benz világszerte közel egymillió idősebb járművét hívja vissza, mivel a vákuumos fékrásegítő egy potenciális hibája megnehezítheti a fékezést. A visszahívás 2004 és 2015 között készült ML, GL (BR 164) és R-osztályú (BR 251) modelleket érint a német gyártó közleménye szerint.

Egy lépéssel közelebb kerültek a visszahíváshoz az Autopilottal rendelkező Teslák, miután az amerikai Nemzeti Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatal (NHTSA) vizsgálata új, egyben utolsó szakaszába lépett. Az amerikai hatóság még tavaly nyáron kezdett nyomozást az Autopilot kapcsán, miután 2018-tól kezdődően az önvezető rendszert használó Teslák közül több is megkülönböztető jelzést használó álló járműveknek ütközött.

Csúcstechnológiák belátható időn belül?

A gázvezető lapok alapvető alkatrészei a hidrogén üzemanyagcelláknak. Ezek gyártására hozta létre a Schaeffler és a Symbio az Innoplate vegyesvállalatot. A lapok célja, hogy a hidrogénatomok protonjait átengedjék a protoncsere-membrános (PEM) üzemanyagcellákban, az elektronokat pedig ne. A gyártás megkezdését 2024-re tervezik.

Már idén jönnek az első szilárdtest akkumulátorok. A szilárdtest akkumulátorokat fejlesztő Solid Power vállalat az első, elektromos autókba való prototípus celláit az idei év végére tervezi leszállítani partnereinek, a BMW-nek és a Fordnak tesztelésre. A szilárdtest akkumulátorok a rövidzárlatok elkerülésével sokkal kisebb eséllyel gyulladnak ki, mint hagyományos társaik, és sokkal több energiát is képesek tárolni, nagyobb hatótávot kölcsönözve az elektromos autóknak.

Befellegzett a belső égésű motornak Európában

Sajátos módon küzd a légszennyezés ellen az Európai Unió. Az elektromos autózásra történő mielőbbi átállást úgy gyorsítják fel, hogy betiltják a belső égésű motoros autók értékesítését. 2035-től csak elektromos autót vásárolhatnak az EU polgárai. A döntést elvben elfogadja, de bírálja is a német járműipar – a bio-üzemanyagoknak lehetett volna még helye az átállásban a német közlekedési miniszter szerint. Vállalati oldalról vannak elfogadóbb hangok is, a Volkswagen Csoport elvileg végrehajtható lépésnek tartja az Európai Parlament döntését.

Miközben Európa a belső égésű motortól búcsúzik, a Volkswagen 200 orosz dolgozójától. Hogy elkerüljék a tömeges elbocsátást, ajánlatot tettek: fél évnyi fizetés és egészségbiztosítás jár az önként felmondó dolgozóknak két gyárban.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink