Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Eredményesen fejleszti az ellátási láncokat az MI
2024.05.01 04:21Új központot épített a szegedi Stravaco
2024.04.30 17:17Magyar cégekkel alakul át a városi közlekedés
2024.04.30 16:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Befellegzett a belső égésű motornak Európában
Sajátos módon küzd a légszennyezés ellen az Európai Unió. Az elektromos autózásra történő mielőbbi átállást úgy gyorsítják fel, hogy betiltják a belső égésű motoros autók értékesítését. 2035-től csak elektromos autót vásárolhatnak az EU polgárai.
A jelenleginél gyorsabban kell csökkenteni az emissziós értékeket az EU szerint. 2030-ra az 1990-es értéknél már 55 százalékkal kevesebb szén-dioxidot tervez kibocsátani az Unió, amihez az iparnak, energiaszektornak és a közlekedésnek is tisztábbnak kell lenni.
Az Európai Bizottság tavaly beterjesztett egy törvényt, melynek értelmében 2035-re 100 százalékkal kell visszaszorítani az új autók emisszióját, ami azt jelenti, hogy nem adható el többet belső égésű motorral szerelt autó. Voltak hangok, amelyek ezt a számot 90 százalékra mérsékelték volna, de ezeket a javaslatokat elutasították. A törvény még nem végleges, de szilárdan tükrözi az Európai Parlament álláspontját a tagállamokkal való egyeztetés során.
Minden erővel az elektrifikálásért
A mostani törvényen kívül az EU komolyan ösztönzi az autógyártókat is az elektromos átállás mielőbbi megvalósítására, valamint többmillió autótöltő kiépítésére kötelezi a tagállamokat. Jan Huitema, a töltőhálózat kiépítésére vonatkozó törvény mellett lobbizó egyik parlamenti tag elmondta, hamarosan jelentősen olcsóbb lesz elektromos autóval közlekedni.
A Ford és a Volvo nyíltan támogatja az EU döntését a belső égésű motoros autók betiltásáról, míg a Volkswagen addigra amúgy is teljesen átállna az elektromos autók értékesítésére. Vannak azonban ellentétes vélemények is – a német autószövetség, a VDA a tiltás ellen lobbizott, szerintük így nem lesz elég tere az alternatív üzemanyagoknak, és az infrastruktúra bizonytalansága miatt elhamarkodottnak ítélik a teljes átállást.
Az elektromos és plug-in hibrid autók a csökkenő autóeladások 18 százalékát tették ki tavaly az európai autógyártók szövetsége szerint.
A közúti forgalom az EU károsanyag-kibocsátásának negyedéért felel, és az elmúlt években növekedett, így van mit visszaszorítani — írja a Reuters.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!