Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Drónokat vetnek be a graffitik eltüntetésére
2024.05.04 04:16Az EU az együttműködés hiányával vádolja a kínai gyártókat
2024.05.03 17:17A Nordson megkezdi az új folyadékadagoló rendszerének forgalmazását
2024.05.03 16:18Leállítják szénerőműveiket a legfejlettebb országok
2024.05.03 15:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Egy új osztrák márka indul az e-autók piacán
Új szereplő lépett be az elektromos autók virágzó piacára. A bécsi Olymp Cars a görög mitológiából ad nevet autóinak, amelyeket saját platformjára tervez építeni. Az első modelleket 2023 tavaszán tervezik kigurítani.
Az Olymp Cars saját padlólemeze a kovácsmesterség és a tűz görög istene után a Hephaistos nevet kapta. Az erre épülő első modell a gyártó szerint a Hermes kisteherautó lesz, amelynek 700 kilométeres hatótávja lesz, és 2023 közepe táján kerül gyártásba. Tervben van egy 4,8 méteres SUV, az Ares gyártása is, amelynek legalább 600 kilométer lesz a hatótávja. A modellpaletta már most széles, hiszen a gyártó említést tett két szedánról, az Apollon-ról és az Athena-ról, valamint azok shooting-brake változatáról, de ott van az Artemis pickup, az egyterű Hera és a városi kisautó Selene. Később a hidrogénhajtást is elérhetővé tenné a márka. Látványterv egyelőre az Ares SUV-ról van.
A Hephaistos padlólemez a hírek szerint moduláris, és többféle méretű akkumulátor befogadására képes. A ráépülő autók hatótávja 450 és 700 kilométer között változik, a teljesítmény egyelőre minden esetben 350 lóerő.
A vállalat háttere
Az Olymp Cars mögött az abo-drive és Modern Mobility cégek állnak. Utóbbi vezérigazgatója, Elias Skodras elmondta, ügyfeleiknek megfizethető, mégis németes-osztrákos minőséggel összeszerelt autókat akarnak kínálni. Skodras szerint a megfelelő szakembereket gyűjtötték össze a fejlesztéshez, a dizájner például a Volvonál és a Porschénál is dolgozott korábban.
Az akkumulátorokat Kínából fogják beszerezni, de egyébként európai brand kívánnak lenni. Az Olymp Cars a gyártást ki fogja szervezni, saját üzemeket nem építenek. A Hermes egy német, a Selene egy olasz partnernél készül majd, az Ares-t pedig lehetőség szerint Ausztriában gyártatnák. Az autók a tervek szerint elérhetőek lesznek előfizetéses modellben, direkt eladásokkal és autólízinggel is — számolt be az electrive.com.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!