Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Nem tetszik a német autóiparnak az EU döntése
Elvben elfogadja, de bírálja is a német járműipar az Európai Parlamentnek a belső égésű motorral hajtott új autók forgalomba helyezésének 2035-ös beszüntetésére tett kezdeményezését. A bio-üzemanyagoknak lehetett volna még helye az átállásban a német közlekedési miniszter szerint. Vállalati oldalról vannak elfogadóbb hangok is.
Az autopro.hu is megírta, hogy az Európai Parlament 2035-től be akarja tiltani a belső égésű motorral hajtott új autók értékesítését. Az európai parlamenti képviselők többsége Strasbourgban megszavazta, hogy a gyártók a következő évtized közepétől csakis olyan személygépkocsikat és kisteherautókat forgalmazzanak, amelyek nem bocsátanak ki klímakárosító üvegházhatású gázokat. Mielőtt azonban ilyen rendelet hatályba léphetne, a parlamentnek még egyeztetnie kell az uniós tagállamokkal.
Volker Wissing német szövetségi közlekedési miniszter a belső égésű motorral hajtott új autók értékesítésének 2035-től történő betiltása ellen szólalt fel. Wissing csütörtökön Berlinben a dpa német hírügynökség kérdésére válaszolva úgy fogalmazott, hogy az Európai Parlament belső égésű motorral kapcsolatos döntése „nem nyerte meg a tetszését”.
A technológia kivezetése nehéz idők kezdetét jelentené a polgárok számára – mondta. Sok munkahely függ ugyanis a belső égésű motoroktól. „Azt szeretnénk, hogy a belső égésű motorral rendelkező járműveket 2035 után is lehessen újonnan forgalomba helyezni, ha bizonyíthatóan csak bio-üzemanyaggal lehet azokat megtankolni. A belső égésű motorral felszerelt, klímasemleges járművek engedélyezése van csak összhangban a technológiai nyitottság elvével” – mutatott rá.
Negatív összkép
A Német Gépipari Szövetség (VDMA) is bírálta az Európai Parlament kezdeményezését. „Az Európai Parlament szavazása nem jó hír az EU ipari ereje és fenntarthatósága szempontjából” – mondta Hartmut Rauen, a VDMA vezérigazgató-helyettese csütörtökön.
„Ez nemcsak azt jelenti, hogy az EU feladja vezető szerepét a belsőégésű motorok technológiái terén, hanem azt is, hogy lemond egy nagy potenciállal rendelkező, fenntartható technológiai lehetőségről is” – mutatott rá Rauen. A tilalom ugyanis csak beszűkítené a rendelkezésre álló klímasemleges meghajtási technológiák választékát.
Nem szabad eltekinteni attól sem – mondta –, hogy Oroszország és Kína uralja a globális járműipar ellátását az elektromobilitáshoz szükséges olyan kulcsfontosságú nyersanyagokkal, mint például a nikkel, a kobalt vagy a magnézium. „Ezáltal a belső égésű motorok fokozatos kivonása jelentős geopolitikai kockázatot jelentene Európa számára” – figyelmeztetett.
Nem mindenki pesszimista
A Volkswagen Csoport elvileg végrehajtható lépésnek tartja az Európai Parlament döntését. „Ambiciózus, de elérhető célt fogalmaztak meg” – közölte a wolfsburgi székhelyű vállalat csütörtökön. „Az elektromobilitásra történő áttérés visszafordíthatatlan. Ez az egyetlen ökológiailag, technológiailag és gazdaságilag észszerű módja a belső égésű motorok mielőbbi kiváltásának” – fogalmaz a csoport közleménye.
Európa legnagyobb autógyártó csoportjának néhány márkája már korábban bejelentette, hogy fokozatosan kivonul a benzin- és dízeltechnológiából, és hamarosan leállítja a motorok új generációinak fejlesztését is.
A Mercedes-Benz autógyártó elvben üdvözölte az Európai Parlament azon döntését. „2030-ra készen állunk arra, hogy teljesen elektromos meghajtásúvá váljunk ott, ahol a piaci feltételek ezt lehetővé teszik” – mondta Eckart von Klaeden, a csoport külkapcsolati részlegének vezetője csütörtökön Stuttgartban a dpa hírügynökségnek.
„Elvben üdvözöljük a döntést” – mondta von Klaeden, hangsúlyozva, hogy a döntés a politikusokra hárítja a szükséges infrastruktúra biztosításának felelősségét. „A közlekedés területén az éghajlatvédelem sikerének szempontjából az új technológiák elfogadása, nem pedig a hagyományos technológiák betiltása a döntő szempont” – fogalmazott.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!