Elemzések Bővíti fejlesztési portfólióját a győri Audi – ez történt a 10. héten

Bővíti fejlesztési portfólióját a győri Audi – ez történt a 10. héten

Végh Martin | 2023.03.13 07:22

Bővíti fejlesztési portfólióját a győri Audi – ez történt a 10. héten

Fotó: Audi Hungaria Zrt.

A jövőben az Audi győri mérnökei az eddiginél is nagyobb szerepet kapnak a Volkswagen konszern autóinak fejlesztésében. A német autógyártó óriás továbbra is nálunk építheti fel egyik akkumulátorgyárát, azonban mostanra esély van arra, hogy a beruházást az Egyesült Államok elhalássza előlünk. Ezenkívül több autógyártó is új üzem építését jelentette be az elmúlt héten, mikor a nagy beszállítók ismertették, hogy hogyan sikerült átvészelniük a kihívásokkal teli tavalyi évet. Összefoglaltuk, mi történt az elmúlt héten a járműiparban, a kiemelésekre kattintva bővebben olvashat a témákról.

Az Audi Hungaria 2001 óta működő műszaki fejlesztése új kompetenciákkal bővül. A jövőben a győri vállalat munkatársai nem csak a belső égésű és elektromos hajtásmodulok tervezését fogják végezni, hanem részt fognak venni a hajtásrendszer járműbe integrációjában, illetve a futóműrendszerek fejlesztésében is.

A Volkswagen az amerikaival összemérhető európai pénzügyi támogatásokat vár akkumulátorgyárai építéséhez. Ezek hiányában az Európába tervezett akkumulátorcella-gyárak egy részét, köztük a potenciálisan Magyarországon felépülőt, a tengerentúlra viheti a vállalat.

Miskolcon hat darab Iveco Feniksbus CNG-hajtású városi autóbuszt adtak át a helyi közlekedési szolgáltatónak. A járművek nem csak tisztábbak, de egyúttal csendesebb üzeműek is a dízelhajtású variánsokkal összevetve.

A békési székhelyű Optigép Kft. több mint félmilliárd forintból bővítette kapacitását. A mezőgazdaságigép-gyártó vállalat többek között robotokkal növelte termelőkapacitását.

A többek között autóipari alkatrészeket gyártó Hajdu Cégcsoport beszámolt 2022-es pénzügyi eredményeiről. A vállalatcsoportot is nagymértékben érintette az alapanyag- és energiaárak növekedése, valamint az ellátási bizonytalanságok, ennek ellenére nem csak bevételét, de eredményét is növelni tudta.

A BMW szintén növeltre nyereségét tavaly. A vállalat kevesebb jármű értékesítésével is másfélszeresére növelte profitját, bevétele pedig közel harmadával nőtt.

Új gyárak épülnek

Egy másik német autógyártó, a Volkswagen az Egyesült Államokban épít új gyárat, amelyben a felélesztendő Scout márka elektromos kisteherautóit és szabadidő-autóit fogják készíteni.

A Stellantis a Dél-afrikai Köztársaságban fog új üzemet felhúzni. Az új létesítmény hozzá fogja segíteni a konszernt ahhoz, hogy az afrikai és közel-keleti eladásainak nagyobbik részét helyben készült járművekkel biztosítsa a jövőben.

A Stellantis elektromos autók Olaszországban gyártását is bejelentette az előző héten. A döntéssel a vállalat számos munkahely jövőjét biztosítja az 1972-ben megnyitott Cassino összeszerelő üzemben.

A nagy olasz járműgyártók, köztük a Stellantis és az Iveco megállapodtak a helyi szakszervezetekkel az olaszországi dolgozók bérének emeléséről. Két éven belül mintegy 11 százalékkal fog emelkedni több tízezer olasz autóipari dolgozó fizetése.

A következő évtized közepére a Mitsubishi kínálatának teljes egészét tisztán elektromos és hibrid modellek fogják alkotni. Az elektromos járművek fejlesztése érdekében több mint 10 milliárd dollárt készül befektetni az OEM.

Túl egy nehéz éven

A Continental jelentős bevételnövekedéssel zárta 2022-őt, ugyanakkor nyeresége rendkívül nagyot zuhant. Ennek ellenére a Continental vezetője, a kihívásokra tekintettel, jónak értékelte a vállalat tavalyi teljesítményét.

Az ipari és autóipari beszállító Schaeffler szintén közzétette 2022-es pénzügyi eredményeit. A vállalat ugyancsak növelte bevételét, eredménye azonban esett a magas energiaárak és az ellátási lánci zavarok miatt. Idén növekvő bevétellel, és hasonló eredménnyel számol a vállalat.

Nagy-Britanniában február során ismét növekedést mutattak az újautó-eladások, méghozzá 26 százalékot meghaladó mértékűt. Ez immáron egyhuzamban a hetedik hónap volt, mikor az értékesítések növekedését mérték a koronavírus-járvány által megtépázott autópiacon.

Nem áldoz le a belső égésű motornak

A teherautók szegmensében is elkerülhetetlen az elektrifikáció, ami azonban egyelőre nem látszik beindulni. Tavaly Európában teret nyertek a dízelhajtású tehergépkocsik, a hibridek visszaszorultak, a tisztán elektromos modellek pedig az eladások marginális részét tették ki.

A belső égésű motorok európai jövőjéről szóló tárgyalások következő fordulója éppen ma, Strasbourgban történik. A múlt heti beszámolók szerint az európai politikusok nem csak az Euro 7-ről, de a belső égésű motor potenciális 2035-ös tiltásáról is tárgyalni fognak.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink