Beszállítók Esett a nyeresége, de pluszban maradt a Continental

Esett a nyeresége, de pluszban maradt a Continental

autopro.hu/P.B. | 2023.03.16 10:20

Esett a nyeresége, de pluszban maradt a Continental

Fotó: Continental

Közzétette részletes tavalyi eredményeit a Continental, emellett közölte az idei évre vonatkozó várakozásait is. A Continental magasabb bevételre számít 2023-ban a tartós piaci fellendülésnek hála, miközben lezárná az orosz piacról való kivonulását (frissített tartalom)

Hirdetés

Katja Dürrfeld, a Continental gazdasági vezetője és Nikolai Setzer, a német beszállító vezérigazgatója virtuális sajtótájékoztató keretében értékelte a vállalat 2022-es évét. Az eseményen előbb Dürrfeld beszélt a Continental gazdasági eredményeiről.

Mint megtudtuk, a vállalat 39,4 milliárd eurós konszolidált árbevételt ért el 2022-ben, ami 16,7 százalékos javulás az eggyel korábbi évhez képest. A korrigált EBIT kétmilliárd euró lett, míg a korrigált EBIT-ráta ötszázalékos szintet ért el, némileg rosszabbat, mint 2021-ben.

A Continental működési eredménye nagyot zuhant 2021-hez képest: a 755 millió eurós működési eredmény 59,1 százalékkal marad el az eggyel korábbi év eredményétől, míg a nettó eredmény 67 millió euró nyereség lett, ami 95,4 százalékos visszaesés 2021-hez képest. Ennek oka, hogy az elmúlt pénzügyi évben a nettó eredményt mintegy 1 milliárd euró összegű nem várt negatív hatás érintette. Különösen a magasabb kamatlábak és egyéb értékelési eljárások hatásai miatt több mint 850 millió eurós értékvesztés keletkezett az Automotive csoport szektorban. A Continental oroszországi üzleti tevékenységével összefüggésben a kiszabott szankciók miatt eszközeiben mintegy 87 millió euró értékű értékvesztés történt.

A Continental igazgatótanácsa részvényenként 1,50 euró osztalék kifizetését javasolja a részvényesek számára

Az elvárásoknak megfelelő eredmények

Nikolai Setzer vezérigazgató szerint váratlanul sok kihívásra való tekintettel azt lehet mondani, hogy a Continental jól teljesített 2022-ben, és megfelelt az előzetes elvárásoknak. Az autóipar részleg rendelésfelvétele 2022-ben több mint 23 milliárd euró volt, ami 26 százalékos növekedést jelent.

A Continental arra számít, hogy a személygépkocsik és a könnyű haszongépjárművek globális gyártása 2023-ban 2-4 százalékkal emelkedni fog. 2022-ben ez az adat körülbelül 7 százalékkal, nagyjából 82 millió járműre nőtt. Ugyanakkor a jelentősen megnövekedett anyagköltségek, bérek és fizetések, valamint az energia- és logisztikai kiadások – amelyek mintegy 1,7 milliárd eurót tesznek ki – a 2023-as pénzügyi évben várhatóan ismét nehezítik majd a megfelelő eredmények elérését. Mindezek fényében idén körülbelül 42–45 milliárd euró konszolidált árbevételt és 5,5-6,5 százalék körüli korrigált EBIT-rátát vár a Continental.

„2022 több szempontból is különösen nagy kihívást jelentett számunkra. Az Ukrajna elleni háború megemelte a nyersanyagok, a félkész termékek, az energia és a logisztika árait. Ez az oka annak is, hogy továbbra is az orosz piacról való ellenőrzött kivonulásra törekszünk” – mondta Nikolai Setzer, a Continental vezérigazgatója a hannoveri éves sajtótájékoztatón, majd hozzátette: „A kihívások ellenére jól teljesítettünk működésben. A Continental Csoportra vonatkozó árbevétel- és eredmény-előrejelzésünket teljesítettük, és tekintélyes eredményt értünk el. Ez a világszerte dolgozó mintegy 200 ezer alkalmazottunk kemény munkájának és elkötelezettségének köszönhető, akiknek szeretném kifejezni őszinte hálámat.”

A Continental továbbra is törekszik a támogatott és automatizált vezetés fejlesztésére. Ennek érdekében a vállalat együttműködik a mesterséges intelligenciával működő félvezetőket gyártó Ambarella céggel, hogy a járműgyártók számára teljes körű megoldásokat kínálhasson a fejlett vezetőtámogató rendszerekhez és automatizáláshoz a második és magasabb szintű automatizált járművek számára.

Újítások a gumik terén

Az IAA Transportation szakkiállításon a Continental bemutatta a Conti Urban koncepcióabroncsot, amely több mint 90 százalékban megújuló és újrahasznosított anyagokból áll. A Conti Urban, amely már engedélyezett a közúti használatra, kifejezetten a jövő elektromos buszaihoz és szállítójárműveihez készült. A gumiabroncs zajszintjét jelentősen optimalizálták.

A Continental volt az első gumiabroncsgyártó, amely 2022-ben PET-palackokból nyert újrahasznosított poliészter fonalat vezetett be gyártásába. Ez lehetővé teszi a gumiabroncs burkolatában hagyományosan használt poliészter teljes helyettesítését. Minden egyes szabványos autógumihoz körülbelül 40 újrahasznosított PET-palackot használnak, amelyek egyébként hulladéklerakókba kerültek volna, mert olyan országokból származnak, ahol nem vesznek részt az újrahasznosítási rendszerben.

A Continental gumiabroncsok az elektromos járművek szegmensében is bizonyítanak. A világ 10 legnagyobb volumenű elektromosjármű-gyártója közül kilenc bízik a Continental abroncsokban – emelte ki Setzer.

2022 végén a Continental világszerte körülbelül 200 ezer embert foglalkoztatott, ami mintegy nyolcezer fővel több 2021 végéhez képest. A növekedés különösen szembetűnő volt az Automotive csoport szektorban, mind a termelésben, mind a fejlesztésben. A szoftver- és informatikai szakemberek száma például körülbelül 2000 alkalmazottal nőtt a jelenlegi 21 ezerre.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink