Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Parkolókat bérel a Tesla, hogy eladatlan járműveit ott tárolhassa
2024.05.17 06:21Új budapesti létesítményt avatott a Knorr-Bremse
2024.05.17 04:20Budapesten is bemutatkozik a legújabb Setra
2024.05.16 17:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Átadták az idei legnagyobb hazai autóipari beruházást – ez történt a 13. héten
Az előző héten átadták az idei eddigi legnagyobb hazai autóipari beruházást, a nyergesújfalui szeparátorfólia-gyárat, míg a Knorr-Bremse bejelentette, hogy Budapesten új kutatás-fejlesztési pozíciókat hoz létre. Külföldön a chiphiány, az ukrajnai háború és a koronavírus-járvány hármasa okozott zavarokat a termelésben. Összefoglaltuk, mi történt az elmúlt héten a járműiparban, a kiemelésekre kattintva bővebben olvashat a témákról.
Átadták az év eddigi legnagyobb magyarországi beruházását. A japán tulajdonú Toray Industries Hungary Kft. Nyergesújfalun építette fel az elektromos autók akkumulátoraihoz szükséges szeparátorfóliákat készítő üzemét.
A szombathelyi TDK Hungary Components Kft. 26 milliárd forintból fejleszti üzemét. A beruházással elsősorban elektromos autókban alkalmazott érzékelők helyi gyártására hoznak létre új kapacitásokat, ami 250 új munkavállaló felvételét is magával vonja.
A Knorr-Bremse Haszonjármű Üzletágának budapesti Kutatás-Fejlesztési Intézete egy 5000 négyzetméteres irodaházzal, illetve 100 mérnökkel fog bővülni. Az újonnan felvett szakemberek a következő évtizedek közlekedési kihívásainak megoldásaiban vehetnek majd részt.
Hol újraindulás, hol termeléscsökkentés
Az előző héten Drezdában és Zwickauban is újraindult a Volkswagen MEB platformra épülő elektromos autóinak gyártása, amit korábban az ukrajnai háború miatt kellett szüneteltetni. Ugyanakkor a hét későbbi részében bejelentették, hogy a chiphiány és az ukrajnai helyzet okán a vállalatcsoport pozsonyi üzemében április 4. és 8. között nem fog termelés folyni.
Az Európában dúló fegyveres konfliktus más OEM-ek termelését is befolyásolja. Az előző hétre leállásközeli állapotba került a Stellantis oroszországi, furgonokat készítő egysége, míg az MAN 11 ezer németországi dolgozóját állította át rövidített munkaidőre az Ukrajnából származó alkatrészek hiánya miatt.
Egy másik német haszonjárműgyártó, a Daimler Truck kettő hazai egységében szintén rövidített munkaidőt vezetett be, azonban nem a háborús helyzet, hanem a már régóta fennálló chiphiány miatt.
A világ másik felén egy harmadik probléma, a koronavírus okozott fejfájást. A járvány újabb hulláma miatt lezárták Sanghajt, a környéki autógyáraknak pedig alkalmazkodnia kellett a járványvédelmi szabályokhoz. Az intézkedések nagy vesztese volt a Tesla, ami kénytelen volt leállítani termelését.
Vannak, akiknek jól megy
A kihívások ellenére mind a Toyota, min a Honda jóval több járművet gyártott le idén februárban, mint egy évvel korábban. A Toyota 11, míg a Honda 8,1 százalékkal növelte termelését.
Elektromos fronton kettő fontos hírt is hozott az elmúlt hét. Az egyik a Nikola Tre akkumulátoros elektromos teherautók sorozatgyártásának elindulása Arizona államban, míg a másik, hogy a vietnámi VinFast egy elektromos autókat gyártó amerikai üzem építését jelentette be. A fiatal, Európai piacot is megcélzó OEM ezzel egy újabb lépést tett nyugati terjeszkedésében.
Nem csak az alkatrészhiány okoz gondot
A Volkswagen Csoport mintegy 100 ezer autóját hívja vissza tűzveszély miatt. Az ügyben az Audi, a Seat, a Cupra, a Volkswagen és a Škoda márkák egyaránt érintettek.
Nem teljesítette fizetési kötelezettségét az elektromos buszokat gyártó koreai Edison vezette konzorcium, ezzel új befektető nélkül maradt a gyengélkedő SsangYong Motor. Annak ellenére, hogy az autógyártó a tavalyinál jobb helyzetben van, továbbra is új befektetőre van szüksége, hogy elkerülje a csődöt.
Közgazdászok szerint kockázatot jelent Kelet-Közép-Európa számára, hogy az elektromos autók és akkumulátorok gyártásába elsősorban Nyugat-Európában ruháztak be, míg a konvencionális hajtású modellek gyártását Kelet-Közép-Európába telepítik át. A folyamat rontja a régiós országok autóiparának versenyképességét.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!