Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Törökország felé kerülnék meg az EU-s vámokat a kínai gyártók
2024.05.21 09:19Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Nem minden japán gyártó szenved a válságtól
Március 30-án több japán OEM is közzétette a februári eredményeit. A számokból az látszik, hogy nem egyformán érintette a chiphiány a japán autógyártókat, ugyanakkor az orosz-ukrán konfliktus hatásai csak a következő hónapok eredményein fognak látszódni.
A Toyota - a Daihatsuval és a Hino Motors-szal együtt – 884.528 járművet gyártott globális szinten februárban, ami csaknem 11 százalékos növekedést jelent az előző év azonos hónapjához képest. A Toyota februárban rekordszámú járművet gyártott a Japánon kívüli piacokon is az alkatrészhiány ellenére.
Ezzel a Toyota mintegy 41 ezer járművel lépte túl az egy hónappal korábban közzétett februári globális gyártási tervét. A jó számok ellenére az Egyesült Államokban és Európában is elmaradt a tavalyi évtől a Toyota eredménye.
A Honda februári globális termelése 8,1 százalékkal 344.712 járműre nőtt.
Más japán gyártókat súlyosabban érint a válság
A Nissan viszont azt közölte, hogy februári globális termelése 7,8 százalékkal csökkent az előző év azonos időszakához képest, ami azt jelenti, hogy 275.437 autót tudott gyártani a vállalat – a kiesést a chiphiánnyal magyarázzák.
A Subaru még rosszabbul járt, a termelése ugyanis 23,6 százalékkal csökkent ugyanebben az időszakban – 47.625 autót gyártott a cég. A Subaru szintén az alkatrészellátási nehézségek miatt teljesített gyengén – írja a Reuters.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!