Elemzések Alkatrészhiány miatt leáll a termelés a győri Audinál – ez történt a 24. héten

Alkatrészhiány miatt leáll a termelés a győri Audinál – ez történt a 24. héten

Végh Martin | 2021.06.21 07:19

Alkatrészhiány miatt leáll a termelés a győri Audinál – ez történt a 24. héten

Fotó: Audi Hungaria NewsRoom

A félvezetők globális hiányára visszavezethetően a héten állnak a gyártósorok az Audi Hungaria győri üzemében, míg Németországban az egyes belső égésű motoros modelljeit már korábban kivezetni szándékozó Daimler rendelt el rövidített munkaidőt több egységében is. Összefoglaltuk, mi történt az elmúlt héten a járműiparban, a kiemelésekre kattintva bővebben olvashat a témákról.

A héten szünetel a termelés az Audi győri gyárában. A félvezetőket tartalmazó alkatrészek hiánya miatt elrendelt üzemszünet még nem tudni, hogy pontosan meddig fog tartani.

Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter az SK Innovation vezetőivel folytatott tárgyalást, melyet követően közölte, hogy a koreai vállalat hamarosan megkezdi a második magyarországi akkumulátorgyárának építését.

Ugyancsak az előző héten volt a magyar-finn akkumulátor nap, amelyen a két ország nagykövetségei mellett több akkumulátorgyártásban érdekelt cég is képviseltette magát.

A Schaeffler Savaria Kft. nemrég új mérföldkőhöz érkezett, ugyanis az első fél évben elkészült a tízmilliomodik lengésfojtó inga a vállalat szombathelyi üzemében.

A zalaegerszegi ZMT Hungary Kft. 250 millió forintos beruházással autóipari alkatrészek gyártását indította be, míg 50 millió forinttal a következő években a fiatalok ismeretszerzését fogja támogatni.

A szerszámgépeket gyártó DMG Mori és a szoftverfejlesztő Heitec Budapesten hoz létre új kutatóközpontot. A japán-német együttműködéssel megvalósuló létesítményben a szerszámgépgyártás digitalizálására alkalmas programokat fognak fejleszteni.

A Daimlernek is gondot okoz a chiphiány

A globális chiphiány miatt a Daimler ismét rövidített munkaidőt vezetett be kettő németországi üzemében. Nem hivatalos források szerint továbbá a vállalat arra készül, hogy néhány belső égésű motoros modelljét a korábban tervezettnél előbb kivezesse kínálatából.

A Volkswagen egy akkumulátoros elektromos teherautó gyártásába kezdett Brazíliában. A 11-14 tonnás járműből évente akár háromezer darabot is összeszerelhetnek.

A Volvo reményei szerint a jövőben fosszilis energiahordozók felhasználása nélkül előállított acélt építhet járműveibe. Ennek érdekében az OEM egy svéd acélgyártóval lépett együttműködésre.

A Transport & Environment zöld közlekedést támogató NGO egy friss tanulmánya szerint Európában csak a Volvo és a Volkswagen tesznek eleget elektrifikációjuk érdekében.

A General Motors a hivatalosan közöltnél állítólag még többet, 35 milliárd dollárt fektet elektromobilitásba 2025-ig, továbbá egy harmadik és egy negyedik akkumulátorcella-gyárat is építeni fog.

Az elektrifikációban jelenleg lemaradásban lévő Mazda a jövőben saját elektromos platformot fog fejleszteni, 2030-ra pedig minden modellje valamilyen szinten elektrifikált lesz.

Az előző héten a Toyota részvényeinek árfolyama eddig nem tapasztalt magasságokba emelkedett, miután a vállalat sikeresen kezelte a chiphiányt, illetve ígéretes elektrifikációs tervet mutatott be.

Helyreáll a használtautó-kereslet

Májusban több mint 66 ezer használt személygépkocsi cserélt tulajdonost hazánkban. Az év eddigi szakaszában új csúcsnak számító értékkel a piaci aktivitás megközelítette a járvány előttit.

Az előző héten ismét pályázni lehetett elektromosautó-vásárlási támogatásra. A nagy érdeklődés miatt az egymilliárd forintos keret már az első nap kimerült.

Az autósoknak kedvező döntést hozott a Kúria. A Uniqa Biztosítóval szemben indult peres eljárás azzal az eredménnyel zárult, hogy a biztosító nem határozhatja meg, hogy a javítások során az autótulajdonosok melyik alkatrészkereskedőt válasszák.

Az Európai Bizottság az acéltermékekre kivetett vámok még három évig érvényben tartására tett javaslatot, potenciálisan tartós ellátási problémákat idézve elő az európai autóiparban, aminek termelését már tavaly óta akadályozza az acélpiaci túlkereslet.

Májusban több mint ötven százalékkal emelkedett az uniós újautó-eladások száma az egy évvel korábbihoz viszonyítva, a kereslet azonban így is jócskán elmaradt a válság előttitől.

A német IfW gazdaságkutató intézet szerint a német gazdaság teljesítménye már a harmadik negyedévben el fogja érni a válság előtti szintet.

Kiemelt Partnereink