Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Komoly tervei vannak az IT-vel a magyar kormánynak
2024.04.26 16:23Továbbra is kudarc a Ford e-autós részlege
2024.04.26 15:21Ismét a legvonzóbb magyar munkahelyek között a Mercedes
2024.04.26 13:19Hatékonyabb invertereken dolgozik a Fraunhofer
2024.04.26 12:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Csak a Volkswagen és a Volvo tesz eleget az európai klímasemlegességért
Egy friss tanulmány azt vizsgálta, hogyan teljesítenek az elektrifikáció terén az európai autógyártók, valamint mennyire tudnak megfelelni az uniós klímavédelmi terveknek. A tendencia egyértelmű, mégsem elég gyors mindenkinél az átállás.
Várhatóan az idei nyáron az eddigieknél is ambiciózusabb klímavédelmi célokat fogalmaz majd meg: az új autók szén-dioxid-kibocsátásának átlagosan a 2021-es kibocsátási értékeknél ötven százalékkal alacsonyabbnak kell lenniük. A jelenlegi cél 37,5 százalékos csökkenés.
A Volkswagen Csoport jól halad a céloknak való megfelelés felé, a tervek szerint 2030-ra típuspalettájának 55 százaléka elektromos autókból fog állni, míg a Volvo addigra csak elektromos autókat fog forgalmazni.
A többieknek még van lemaradása
A Reuters által idézett tanulmány szerint a Ford nem rendelkezik kellően robusztus tervvel ahhoz, hogy megfeleljen a céloknak, hiába tervezi az amerikai óriás, hogy 2030-ban már csak elektromos autókat fog értékesíteni Európában.
A T&E azt írta, hogy a többiek, mint például a Daimler, a BMW, a Jaguar Land Rover vagy éppen a Toyota rosszul állnak a tisztán elektromos autók eladásait illetően. Hozzá kell tenni azonban, hogy ezek a gyártók – főleg a Toyota – a hibridekre, sőt, az üzemanyagcellás technológiára koncentrálnak.
Még keményebb célok?
A tanulmány szerzői szerint a jelenleginél is keményebbnek kell lennie az Európai Uniónak. A T&E szerint az lenne a jó, ha 2025-ig 35, 2027-re 50, 2030-ra pedig már 70 százalékkal kellene csökkenteni az új autók károsanyag-kibocsátását az Európai Unióban.
A szigorításra a tanulmány szerint azért van szükség, hogy az autógyártók komolyabb elektrifikációs stratégiákat dolgozzanak ki.