Elemzések A járvány ellenére stabil üzleti évet zárt a győri Audi – ez történt a 11. héten

A járvány ellenére stabil üzleti évet zárt a győri Audi – ez történt a 11. héten

Végh Martin | 2021.03.22 07:22

A járvány ellenére stabil üzleti évet zárt a győri Audi – ez történt a 11. héten

Fotó: Audi Hungaria Newsroom

Sikeresen zárta a járvánnyal terhelt 2020-as évet az Audi Hungaria, ahol tavaly elkészült a másfél milliomodik autó. A Volkswagen Csoport hat európai akkumulátorgyár építését jelentette be, míg a chiphiány miatt több autógyártó is termelése további megvágásáról döntött. Összefoglaltuk, mi történt az elmúlt héten a járműiparban, a kiemelésekre kattintva bővebben olvashat a témákról.

Hirdetés

A koronavírus-járvány ellenére is sikeres évet tudhat maga mögött az Audi Hungaria. A győri üzemben 2020-ban elkészült a másfél milliomodik autó, a termelés pedig mára karbonsemleges módon folyik.

Az Audinak, a Suzukinak és a Rábának is beszállító győri Pannon Tools 125 millió forintos kapacitásnövelés mellett kötelezte el magát.

Sikerült befektetőt találni a Dunaferr acélgyártó komplexum megmentésére. Az ismeretlen kilétű befektető segítségével a vállalat remélhetőleg ismét felpörgetheti termelését és növelheti bevételeit.

A VW-nek nem is volt olyan rossz 2020

Nyereséggel zárta 2020-at a Volkswagen Csoport, nagy részben a kínai értékesítéseknek köszönhetően. A konszern azt is bejelentette, hogy 2030-ra hat európai akkumulátorgyárral fog rendelkezni, továbbá hogy a következő években többszörösére növelik az Európában található töltőállomásaik számát.

A Volkswagen márka több mint négyszázezer elektromos autó értékesítésére készül az idén, ami mellet többezres leépítésre is számítani kell.

Új modellek sora jön

Fontos mérföldkőhöz ért az Audi elektromosautó-fejlesztésre irányuló projektje, az Artemis, miután az túljutott a tanulmányszakaszon és a mérnökök a sorozatgyártásra kezdtek készülni.

Elindult az új Mercedes-Benz C-osztály gyártása. A középkategóriás modell Brémában, Pekingben és Dél-Afrikában készül, a járművekbe szerelt akkumulátorok pedig Lengyelországból érkeznek.

A BMW először mutatta meg a 2021-től kapható tisztán elektronos i4 végleges külsejét. A BMW M Performance kivitelben is érkező autó műszaki részleteiről azonban még nem sokat közölt.

Takarékossági okokból a Mitsubishi két új modelljét Európában, a Renault üzemében fogják gyártani 2023-tól.

Részben a globális chiphiány miatt a Honda március 22-vel leállítja a termelést az amerikai és kanadai gyárainak többségében, míg a fennmaradókban csökkenti azt. A Ford ugyancsak gyárleállásokról döntött. Az egyik, kölni egységben március 22-ig állnak a gyártósorok.

A Toyota és a Volvo Cars Észak-Amerikában fogja vissza termelését. A svéd autógyártó a chiphiányt, míg a japán vállalat attól független okokat jelölt meg.

A mobiltelefonokat bérgyártó, de az autóiparba betörni készülő Foxconn az Egyesült Államokban vagy Mexikóban gyárthat elektromos autókat.

Elbocsátások a beszállítóknál

A Schaeffler egy újabb németországi egységét zárja be. A bezárásra ítélt wuppertali üzem nagyjából 670 embernek ad megélhetést.

A bejelentetteken felül további elbocsátások jöhetnek a thyssenkrupp acélipari részlegénél a vállalat üzemi tanácsának vezetője szerint, aki jelezte, hogy harcolni fognak a munkahelyek megvédése érdekében.

Még mindig lejtmenetben az eladások

Februárban közel ötödével kevesebb új autót helyeztek forgalomba az Európai Unióban, mint egy évvel korábban. A legnagyobb, több mint 38 százalékos visszaesést Spanyolországban mérték.

Az EY nemzetközi tanácsadó cég kutatása rávilágított, hogy nagyrészt a flottaautókon múlik a fenntarthatósági célok teljesülése, mivel azokból ered a közúton kibocsátott káros anyag majdnem fele.

A világ legnagyobb cégeinek vezetői rendkívül pozitívan ítélik meg a gazdasági kilátásokat. Háromnegyedük számít gazdasági növekedésre, ami 2012 óta nem tapasztalt arány.

Kiemelt Partnereink