Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Törökország felé kerülnék meg az EU-s vámokat a kínai gyártók
2024.05.21 09:19Bebiztosítja a gépgyártókat a hiba ellen a Röhm megoldása
2024.05.21 08:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A járvány ellenére stabil üzleti évet zárt a győri Audi – ez történt a 11. héten
Sikeresen zárta a járvánnyal terhelt 2020-as évet az Audi Hungaria, ahol tavaly elkészült a másfél milliomodik autó. A Volkswagen Csoport hat európai akkumulátorgyár építését jelentette be, míg a chiphiány miatt több autógyártó is termelése további megvágásáról döntött. Összefoglaltuk, mi történt az elmúlt héten a járműiparban, a kiemelésekre kattintva bővebben olvashat a témákról.
A koronavírus-járvány ellenére is sikeres évet tudhat maga mögött az Audi Hungaria. A győri üzemben 2020-ban elkészült a másfél milliomodik autó, a termelés pedig mára karbonsemleges módon folyik.
Az Audinak, a Suzukinak és a Rábának is beszállító győri Pannon Tools 125 millió forintos kapacitásnövelés mellett kötelezte el magát.
Sikerült befektetőt találni a Dunaferr acélgyártó komplexum megmentésére. Az ismeretlen kilétű befektető segítségével a vállalat remélhetőleg ismét felpörgetheti termelését és növelheti bevételeit.
A VW-nek nem is volt olyan rossz 2020
Nyereséggel zárta 2020-at a Volkswagen Csoport, nagy részben a kínai értékesítéseknek köszönhetően. A konszern azt is bejelentette, hogy 2030-ra hat európai akkumulátorgyárral fog rendelkezni, továbbá hogy a következő években többszörösére növelik az Európában található töltőállomásaik számát.
A Volkswagen márka több mint négyszázezer elektromos autó értékesítésére készül az idén, ami mellet többezres leépítésre is számítani kell.
Új modellek sora jön
Fontos mérföldkőhöz ért az Audi elektromosautó-fejlesztésre irányuló projektje, az Artemis, miután az túljutott a tanulmányszakaszon és a mérnökök a sorozatgyártásra kezdtek készülni.
Elindult az új Mercedes-Benz C-osztály gyártása. A középkategóriás modell Brémában, Pekingben és Dél-Afrikában készül, a járművekbe szerelt akkumulátorok pedig Lengyelországból érkeznek.
A BMW először mutatta meg a 2021-től kapható tisztán elektronos i4 végleges külsejét. A BMW M Performance kivitelben is érkező autó műszaki részleteiről azonban még nem sokat közölt.
Takarékossági okokból a Mitsubishi két új modelljét Európában, a Renault üzemében fogják gyártani 2023-tól.
Részben a globális chiphiány miatt a Honda március 22-vel leállítja a termelést az amerikai és kanadai gyárainak többségében, míg a fennmaradókban csökkenti azt. A Ford ugyancsak gyárleállásokról döntött. Az egyik, kölni egységben március 22-ig állnak a gyártósorok.
A Toyota és a Volvo Cars Észak-Amerikában fogja vissza termelését. A svéd autógyártó a chiphiányt, míg a japán vállalat attól független okokat jelölt meg.
A mobiltelefonokat bérgyártó, de az autóiparba betörni készülő Foxconn az Egyesült Államokban vagy Mexikóban gyárthat elektromos autókat.
Elbocsátások a beszállítóknál
A Schaeffler egy újabb németországi egységét zárja be. A bezárásra ítélt wuppertali üzem nagyjából 670 embernek ad megélhetést.
A bejelentetteken felül további elbocsátások jöhetnek a thyssenkrupp acélipari részlegénél a vállalat üzemi tanácsának vezetője szerint, aki jelezte, hogy harcolni fognak a munkahelyek megvédése érdekében.
Még mindig lejtmenetben az eladások
Februárban közel ötödével kevesebb új autót helyeztek forgalomba az Európai Unióban, mint egy évvel korábban. A legnagyobb, több mint 38 százalékos visszaesést Spanyolországban mérték.
Az EY nemzetközi tanácsadó cég kutatása rávilágított, hogy nagyrészt a flottaautókon múlik a fenntarthatósági célok teljesülése, mivel azokból ered a közúton kibocsátott káros anyag majdnem fele.
A világ legnagyobb cégeinek vezetői rendkívül pozitívan ítélik meg a gazdasági kilátásokat. Háromnegyedük számít gazdasági növekedésre, ami 2012 óta nem tapasztalt arány.