Gyártók Új akkumulátorgyárak sorát jelentette be a Volkswagen

Új akkumulátorgyárak sorát jelentette be a Volkswagen

autopro.hu/V.M. | 2021.03.17 07:23

Új akkumulátorgyárak sorát jelentette be a Volkswagen

A Volkswagen Csoport vezérigazgatója, Herbert Diess a Power Day-en | Fotó: Volkswagen Newsroom

A nemrég megtartott Power Day-en a Volkswagen bejelentette, hogy 2030-ra hat akkumulátorcella-gyárral fog rendelkezni Európában, ahol a következő években elektromostöltő-hálózatának drasztikus bővítésére készül.

Az előre beharangozott, a Tesla Akkumulátor napjának mintájára szervezett Power Day-en (Energianap) az ambiciózus elektrifikációs tervekkel rendelkező VW vezérigazgatója, Herbert Diess elmondta, hogy „Átalakulásunk gyors és példátlan lesz.”

A német autógyártó nem közölte, hogy az önállóan vagy partnerekkel együtt építendő üzemek mennyibe fognak kerülni, az viszont tavaly december óta ismert, hogy a vállalat 2025-ig 35 milliárd eurót fog elektromobilitásra fordítani.

A Volkswagen Csoport jelentős lemaradásban volt elektrifikáció terén, a dízelbotrány 2015-ös kirobbanását követően azonban irányváltásra került sor, aminek eredményeként mára a konszern rendelkezik az autóipar egyik legnagyratörőbb elektromobilitási programjával. Ahogy arról az autopro.hu is beszámolt, március elején jelentették be a névadó márka átalakulásának felgyorsítását, ami azt is jelenti, hogy 2030-ra a VW márka európai eladásainak a korábban tervezettnél jóval nagyobb részét, hetven százalékát fogják kitenni elektromos autók.

Két év múlva indul az első gyár

A hat európai akkumulátorcella-gyár együttes kapacitása évi 240 gigawattóra lesz. Az első, negyven gigawattórás gyártási kapacitású, svéd Northvolttal közös egység, 2023-ban fogja megkezdeni a termelést.

A másodikként egy salzgitteri üzem fog munkába állni. A 2025-től termelő egység eredetileg a VW és a Northvolt közös vállalataként valósult volna meg, ám a VW végül önálló tulajdonosa lesz. Ezenfelül a Power Day-en kiderült, hogy a VW növelni fogja részesedését a Northvoltban, aminek jelenleg húsz százaléka felett rendelkezik.

A salzgitteri után egy spanyol, francia vagy portugál gyár fog megnyílni 2026-ban, amit 2027-ben egy Lengyelországban, Szlovákiában vagy Csehországban épülő fog követni. A maradék két egység építési ideje és helye még nem ismert.

A töltésről is gondoskodnak

A VW 2025-re 18 ezer gyorstöltőt akar üzemeltetni Európában, ami a jelenlegi töltőhálózat ötszörösére bővítését jelenti. Az új töltők telepítése érdekében a VW négyszáz millió eurót fog beruházni.

Észak-Amerikában a cél 3500 gyorstöltő elérése 2021 végig, míg Kínában a VW töltőhálózata 17 ezer gyorstöltőből fog állni 2025-re. Az ázsiai országban, 2030-ra évi több mint kétmillió tisztán elektromos jármű eladása a cél.

Új cellával válhat elérhetővé a villanyautózás

A Reuters beszámolója szerint a Power Day-en a VW azt is bejelentette, hogy 2023-ra egy új, prizmatikus akkumulátorcellával fog rendelkezni, amivel – csakúgy, mint a cellák nagyobb arányú saját gyártásával – költségcsökkentést érhet majd el. A VW jelenleg olyan ázsiai gyártóktól szerzi be az autóiba kerülő cellákat, mint az SK Innovation vagy a CATL, az új cellára való átállás pedig ezekre a beszállítókra is hatással lehet.

Thomas Schmall, a VW igazgatótanácsának tagja elmondta, hogy fejlesztéseikkel az egy kilowattórányi akkumulátorkapacitás árát jóval száz euró alá fogják szorítani. „Ez végre valahára megfizethetővé és az elsődleges hajtástechnológiává fogja tenni az e-mobilitást” – tette hozzá.

Kiemelt Partnereink