Elemzések Miért nem akar 1,8 millió magyar dolgozni? – ez történt a 30. héten

Miért nem akar 1,8 millió magyar dolgozni? – ez történt a 30. héten

Pardavi Mariann | 2018.07.23 08:38

Miért nem akar 1,8 millió magyar dolgozni? – ez történt a 30. héten

Heti 40 órában már nehezen találni dolgozót, ezért új foglalkoztatási modellek kellenek – közöltük a héten. A múlt héten írtuk meg azt is, idén nyáron nem tart leállást a kecskeméti Mercedes. Készült interjú IoT témában, bemutattuk a MAJOSZ új főtitkárát, interjút készítettünk az elektromos autók hazai terjedésével kapcsolatban. Összefoglaltuk a 30. hetet.

Hirdetés
  • Aki ma lép, versenyelőnyre tehet szert, aki holnap, már csak a hátrányát tudja csökkenteni. Az S&T az elsők között kezdett beszélni az Internet of Things (IoT) fontosságáról Magyarországon, mert azt tapasztaltuk, hogy az IoT nagy sebességgel söpör végig az iparon – fogalmazta meg Nyírő Ferenc, az S&T Consulting Hungary Kft. informatikai tanácsadó cég ipari digitalizálási üzletágvezetője.
  • Nem lesz nyári leállás a kecskeméti Mercedesnél.
  • Közös felmérést készít szakportálunk az SAP-val, hogy kiderüljön, a hazai vállalatok hol tartanak a digitalizációt illetően. Töltse ki a kérdőívet ön is!
  • A Központi Statisztikai Hivatal közölte a májusi fizetési adatokat, csaknem 11 százalékkal nőttek a bérek.
  • A személyemmel tulajdonképpen kapnak a MAJOSZ-tagok egy marketingest és üzletfejlesztőt. Remélem, sok feladat elé állítanak majd ezekben a szerepkörökben is – mondta el Fieszl Zsuzsa, a MAJOSZ új főtitkára egy interjú során.
  • A Waberer’s képviselői a Tesla központjában elektromos kamionok teszteléséről és európai bevezetésének lehetőségeiről egyeztettek.
  • Az elektromos autó jó termék, de még nem kiforrott. Olyan szolgáltatást nem nyújt, mint amit amúgy egy autótól az ember elvár. A szűk keresztmetszet az ár, a hatótávolság és a töltőállomások alacsony száma. Idén már 1000-nél több e-autót fognak vásárolni Magyarországon, de ez a mennyiség a 130-140 ezer forgalomba helyezés tükrében elenyésző. Nem nagyon látszik, hogy tömegek állnának sorba elektromos autóért. Inkább az, hogy nagy az idegenkedés a technológia iránt – adott interjút Erdélyi Péter, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének elnöke.
  • A BMW nagy súlyt fektet az ügyfelek elégedettségének további növelésére, annak fejlesztésébe. Célunk, hogy ne csak az újautó vásárló, hanem a használt BMW-t kereső ügyfél is valódi értéket kapjon – közölte az autopro.hu-nak adott interjúban Salgó András, a BMW Group Magyarország kommunikációs vezetője.
  • A MOL díjat adott Hancsók Jenő, az MTA doktora, a Pannon Egyetem MOL Ásványolaj- és Széntechnológiai Intézeti Tanszék professzor emeritusa részére.
  • A BME legrangosabb elismerésében részesült több mint 40 éven át végzett munkájáért a Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Kar oktatója, Takács János. A szakember a Gépipari Tudományos Egyesület (GTE) elnöki pozícióját is betölti.
  • A Széchenyi István Egyetem köszöntötte végzőseit: az Audi Hungaria Járműmérnöki Karon 188, a Gépészmérnöki, Informatikai és Villamosmérnöki Karon 216 egyetemista fejezte be tanulmányait.
  • Figyelemmel kísérjük a magyar egyetemisták szereplését a Formula Student East járműépítő versenyen: napokra bontva számoltunk be a versenyről.
  • 1,8 millióra tehető az inaktív magyarok száma, a munkaerőpiac további bővítésére már csak az ő bevonásukkal van lehetőség.

Kiemelt Partnereink