Szolgáltatók Kommunikációs szakemberből lett a MAJOSZ főtitkára

Kommunikációs szakemberből lett a MAJOSZ főtitkára

Pardavi Mariann | 2018.07.18 13:23

Kommunikációs szakemberből lett a MAJOSZ főtitkára

Fieszl Zsuzsa azt ígéri, személyével marketingest és üzletfejlesztőt is kapnak a MAJOSZ tagjai. Az új főtitkárral annak kapcsán beszélgettünk, hogy lecserélődött a Magyar Járműalkatrészgyártók Országos Szövetségének (MAJOSZ) vezetősége: a dr. Nyírő József – Fieszl Zsuzsa alkotta páros váltotta a Klujber Dénes – Németh István duót.

Hirdetés

– Milyen szakmai út vezetett a MAJOSZ ügyvezető főtitkári posztig?
– A MAJOSZ-hoz Miskolcról, a Miskolc Holding Zrt. kommunikációs kapcsolattartói posztjáról érkeztem. Előtte főként Budapesten dolgoztam kommunikációs és üzletfejlesztési vezetői munkakörökben. Az elmúlt időszakban foglalkoztam szakképzéssel, pályázati rendszerekkel, rövid ideig lehetőségem volt a banki szektor működésébe is belelátni, és hosszú évek rendezvényszervezői tapasztalata is erősít a mostani pozíciómban előttem álló kihívások sikeres teljesítésében. A nemzetközi környezet és a kapcsolatok építése sem okoz gondot, hiszen hat évig éltem Londonban - sokrétű vezetési tapasztalattal és egy diplomával tértem haza 2010-ben.

– Hogyan fogja a főként marketingen és kommunikáción alapuló tudást hasznosítani a szövetségben? Hogyan fognak ebből a tagvállalatok profitálni?
– A MAJOSZ vezetése az elmúlt 25 évben elsősorban szakmai alapokra épült. Mind az elnökségi tagok, mind a titkársági vezetők a szakma elismert és kiváló szakemberei. A kezdeti 23 tagvállalatból mára közel 300 járműipari szereplő gondolja úgy, hogy érdemes a szövetségünk tagjának lenni. Ezek rendkívül jó alapok arra, hogy most egy kicsit más oldalról is erősíthessük a szövetség tevékenységi körét, és itt jön képbe például a marketing és a kommunikáció. A MAJOSZ háziasszonyaként új lendületet, színt, és szolgáltatási portfólió bővülést ajánlok mind a tagok és partnereink, mind a leendő tagok és partnereink számára.

– Mit gondol, melyek azok a képességei, amikkel leginkább tudja szolgálni a szervezetet?
– A járműipar fejlődési sebessége az elmúlt években felgyorsult, és nem látszik lassulni. Most úgy látom, hogy az eddigi tapasztalataim és rugalmasságom mindenképpen hasznos lesz a szövetség vezetése szempontjából. Emellett bízom benne, hogy hasznát fogom venni a lényeglátásomnak és kreativitásomnak, illetve annak a képességnek, hogy a megismerve tagjaink igényeit és különféle érdekeit ezeket a megfelelő helyeken képes leszek úgy képviselni, hogy az mindenki számára hasznos legyen.

– Milyen feladatokat fog ellátni?
– Ebben az évben még nem lesz túl nagy változás ahhoz képest, amit az elődeim tettek. Képviselem a tagjaink érdekeit, és segítem a munkájukat például exportpiacra jutásban, vagy kapacitás lekötés terén. Annyiban talán egy kicsit másképp, hogy az információforrás és rendezvényszervező mellett a tagok a személyemmel tulajdonképpen kapnak egy marketingest és üzletfejlesztőt. Remélem, sok feladat elé állítanak majd ezekben a szerepkörökben is.

– Hogyan egészítik ki egymást dr. Nyírő Józseffel, a MAJOSZ elnökével?
– Az első pillanattól fogva egy hullámhosszon vagyunk, ami a MAJOSZ szerepét és működését illeti. Fogalmazhatnék úgy is, hogy ő adja meg az irányt, és én valósítom meg az elképzeléseket. Szerencsére mind az elnök, mind pedig a teljes elnökségünk bizalmát élvezem olyannyira, hogy bármilyen szakmai kérdéssel fordulhatok hozzájuk, támogatnak és ösztönöznek a munkámban.

– Lecserélődött a szervezet vezetése. Mit gondol, milyen területeken tudott ezáltal megújulni a MAJOSZ? Milyen előnyökkel bír ez a tagok számára?
– Úgy látom, hogy marketing és kommunikációs területen mindenképpen akad ráncfelvarrási feladat. Ezen az első napomtól fogva dolgozom is. Ebben az évben komoly stratégiai megállapodásokat dolgozunk ki és kötünk meg olyan szervezetekkel, amik elkötelezettek a magyar járműipar dinamikus fejlődése iránt. Vannak köztük olyanok, akikkel már jó az együttműködés, mint például a HIPA, a Német-Magyar Kereskedelmi és Iparkamara vagy a Hungexpo, de dolgozunk még néhány olyan kiemelt megállapodás létrejöttén, ami erősíteni fogja a szervezetet és további előnyöket nyújt majd tagjaink számára.

– Milyen célokat fogalmazott meg magának az idei évre nézve MAJOSZ főtitkárként?
– Nem egy évre gondolkodom előre, fejben már a 2019-2020-as terveket szövöm. Ebben komoly partnerre leltem mind a jelenlegi elnök, mind pedig az előző elnök, Klujber Dénes személyében. Idén szeretném megismerni a tagjainkat, felmérni az igényeiket, és elkezdeni megvalósítani azokat a stratégiai együttműködéseket, amikre már utaltam korábban. A Vasas Szakszervezeti Szövetséggel konzorciumban nyertünk pályázatot, júniusban indult a megvalósítási szakasz. Ősszel elkezdünk roadshowzni országszerte munkabiztonság témakörben, illetve, ha minden jól alakul, jövőre 10 cégnél segítjük ennek keretében a MEBIR rendszer bevezetését. 25 éves volt a szövetség áprilisban, melyet várhatóan ősszel meg is ünneplünk. Képzésekre, új irányok megfogalmazására is lehet tőlünk számítani – például elektromos és önvezető autózás tekintetében. Június óta még többet fiatalítottunk a csapaton az irodában, több nagyon lelkes diákmunkásunkkal együtt keressük magának a szövetségnek, mint szervezetnek a helyét a 21. században. Nem hagyjuk ki az idei Automotive Hungaryt sem októberben és már a januári rendezvényeket is elkezdtük szervezni. Sok megkeresést kapunk külföldi szervezetektől lehetséges együttműködésekre vonatkozólag, ezek kiaknázása is fontos számomra.

– Nem szabad elmenni amellett, hogy nőként, vezető beosztásban lát el komoly szakmai feladatokat egy olyan terepen, ahol hagyományosan férfiak dolgoznak. Mennyire nehéz nőként a járműiparban érvényesülni?
– Eddig csak jó tapasztalataim vannak. Olyan elismert női felsővezetőkkel volt szerencsém együtt dolgozni az elmúlt tizenöt évben, akik szintén hagyományosan férfiak uralta terepen érvényesülnek. Tőlük igyekeztem sokat tanulni a női-férfi vezetői felállásról és működésről.

– Ebben a pozícióban mennyi ráhatása van a nemek közti bérkülönbségek, a munkahelyi egyenlőtlenségek kisimítására?
– A szövetség és az én feladatom sem ez alapvetően, hanem tagjaink maximális képviselete. A vállalati kultúra megteremtése minden vállalat saját vezetőjének a feladata. Ha a tagjaink részéről érkezik ilyen igény vagy kérés, természetesen mindent el fogok követni, hogy annak eleget tegyünk.

Kiemelt Partnereink