Elemzések 5G-s ipari projektet indít a Bosch – ez történt a 38. héten

5G-s ipari projektet indít a Bosch – ez történt a 38. héten

Végh Martin | 2023.09.25 07:18

5G-s ipari projektet indít a Bosch – ez történt a 38. héten

Fotó: Bosch Media Service Hungary

A Vodafone és a Bosch közösen indítanak 5G-alapú autóipari projektet Budapesten. Külföldön tovább folyik az autóipar elektrifikációja, ami Spanyolországban kettő új gyár által teremt munkahelyeket, egy másik európai országban viszont végleges üzembezárást tesz szükségessé. Összefoglaltuk, mi történt az elmúlt héten a járműiparban, a kiemelésekre kattintva bővebben olvashat a témákról.

A magyarországi Bosch Csoport és a Vodafone közös projektcsapatot hoztak létre a fővárosban az 5G technológia autóipari tesztelése céljából. A projekt a vezetéstámogató rendszerek és a járműfejlesztés terén fogja vizsgálni az 5G-hálózatot.

Debrecenben elkezdődött a BMW Csoport helyi gyárának duális képzési programja. A száz kiválasztott hallgató különböző innovatív technológiákkal, például 3D nyomtatással ismerkedhet majd meg, miközben úgynevezett puha készségeiket is fejlesztik.

Az Audi új járműbiztonsági központot nyitott ingolstadti technológiai parkjában. A törésteszteket bonyolító létesítményben a lehető legtöbb féle módon gyűjtik az adatokat a tesztek folyamán annak érdekében, hogy a jövő autói még biztonságosabbá válhassanak.

Koreában a Hyundai luxusmárkája, a Genesis vezetése ünnepelhetett. A 2015-ben önálló márkává vált Genesis bejelentette, hogy túl van az egymillió eladáson, amivel jelentős mérföldkőhöz érkezett.

Folytatódik az elektrifikáció

A svéd Volvo Cars már 2024 elején le fog állni a dízelmotoros modellek gyártásával. Ezzel a vállalat újabb lépést tesz afelé, hogy kínálatát teljes mértékben elektrifikálja 2030-ra.

Az európai villanyautós piac hamarosan egy újabb szereplővel bővülhet. Nem hivatalos információk szerint a tengerentúlon is próbálkozó vietnami VinFast az év utolsó hónapjaiban szállítaná ki első autóit Európában.

A lassú elektrifikáció miatt kritizált Toyota a következő években alaposan rákapcsolna a tisztán elektromos autók gyártásában. Míg tavaly 25 ezernél kevesebb elektromos autót adott el, addig 2025-re már évi 600 ezer ilyen jármű gyártásával számol.

Míg a Toyota felpörgetné az e-autói gyártását, addig a Volkswagen azt állítólag leállítaná drezdai egységében. Az üzem mintegy 300 dolgozóját más feladatokra irányítanák át.

Spanyolországban a Volkswagen konszernhez tartozó Seat, illetve az Envision kapták meg a szükséges állami támogatásokat akkumulátoripari beruházásaikhoz. A spanyol OEM akkumulátorokat összeszerelő üzemet, míg az Envision cellagyárat készül felhúzni az országban.

Olaszországban sajnos már nem munkahelyteremtés, hanem gyárbezárás kapcsán lehetett az elektromobilitásról hallani. A Marelli bejelentette, hogy bezárja egyik belső égésű motorok alkatrészeit előállító üzemét, mivel a megrendelések elmaradása miatt fenntarthatatlan lenne a további működés.

Mérföldkőnél az e-autók

Először haladta meg a 20 százalékot a tisztán elektromos modellek részaránya az európai újautó-eladásokon belül. Az augusztusi értékesítési adatok egyúttal arról is tanúskodnak, hogy tovább növekszik a forgalomba helyezések száma.

Ahogy az EU-ban úgy Nagy-Britanniában is cél az elektromos átállás, a magas megélhetési költségekre tekintettel azonban enyhített elektrifikációs céljain a kormány. A mostani állás szerint 2030 helyett 2035 lesz az az év, mikortól nem lehet többé új benzines vagy dízel autókat forgalomba helyezni.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink