Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Kirúgja az összes töltéssel foglalkozó dolgozóját a Tesla
2024.05.02 13:18Duális egyetemi mentor programot indít a szombathelyi Schaeffler
2024.05.02 12:22Alapfelszereltség lesz a vészfék az új járművekben?
2024.05.02 10:16A Lean módszer elsajátításában segít az MTM
2024.05.02 09:25Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Visszavett akkugyártási tervéből a Ford
A Ford Motor amerikai autógyártó újraindította a Michigan államban létesítendő akkumulátorcella-gyára építését, ugyanakkor az eddig tervezettnél kisebb gyártási kapacitással fogja azt elkészíteni. A változtatás egybe esik a villanyautó-kereslettel kapcsolatos aggályok növekedésével.
A Ford két hónap szünet után indította újra a 2026-tól lítium-vasfoszfát akkumulátorcellákat előállító üzem munkálatait. A CATL technológiáját használó akkucellák összetételüknél fogva viszonylag alacsony költséggel állíthatóak elő.
A vállalat eredetileg 3,5 milliárd dollárt kívánt befektetni, ezzel egy évi 35 gigawattóra termelőkapacitású és 2500 embert foglalkoztató üzemet létesítve, a friss tervek szerint azonban a kapacitást 20 gigawattórára, a pozíciók számát pedig 1700-ra redukálják. Az OEM közlése szerint a pénzbeli befektetés a kapacitáscsökkentéssel arányosan változik, ami azt jelenti, hogy körülbelül 2 milliárd dollárt fordítanak az üzemre.
Mások is újraterveznek
A Ford mostani döntését megelőzően a General Motors elhalasztotta elektromos modelljei gyártásának növelését, több villanyautó-gyártó is csökkentette termelési és értékesítési célszámait, korábban pedig a Volkswagen kénytelen volt megvágni e-autói gyártását a várttól elmaradó kereslet miatt.
Maga a Ford októberben jelezte, hogy elektromobilitási beruházásait 12 milliárd dollárral mérsékli, valamint a Kentucky államba és Törökországba tervezett akkumulátorgyárai építését elhalasztotta.
Ahogy arra a Reuters is rámutat, a Ford helyzetét nehezíti, hogy az új kollektív szerződés értelmében dolgozóinak jelentős béremelést kell nyújtania – hasonlóan a másik kettő nagy amerikai autógyártóhoz, a GM-hez és a Stellanits-hoz.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!