Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Kirúgja az összes töltéssel foglalkozó dolgozóját a Tesla
2024.05.02 13:18Duális egyetemi mentor programot indít a szombathelyi Schaeffler
2024.05.02 12:22Alapfelszereltség lesz a vészfék az új járművekben?
2024.05.02 10:16A Lean módszer elsajátításában segít az MTM
2024.05.02 09:25Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Pénzt is ad dolgozóinak a Lada, csak menjenek el
A Lada márka anyavállalata, az Avtovaz végkielégítést ajánl a dolgozóknak, ha azok elhagyják az izevszki üzemet. Az Oroszország elleni nyugati szankciók miatt az üzem hónapok óta tétlenül áll, nem tudnak autókat gyártani.
Egyre komolyabb szankciókkal sújtja a nyugati világ Oroszországot, és bár az AvtoVaz nem állt le teljesen, a háttérben a Lada anyavállalata le akarja építeni a munkaerőt egyik telephelyét. A Moszkvától mintegy 1000 kilométerre keletre fekvő Izevszk városában tizenkét hónapnyi minimálbérnek vagy öt hónapnyi átlagbérnek megfelelő összegű végkielégítést ajánlottak fel azoknak az alkalmazottaknak, akik önként távoznak a cégtől – jelentette több orosz hírügynökség a cégre hivatkozva.
Alternatív megoldásként felmerült, hogy az izevszki dolgozók részére egy másik munkáltatónál kínálnak állást a régióban. Az Avtovaz egyúttal hangsúlyozta, hogy nem célja a tömeges elbocsátás.
Nehezen bírják a szankciókat
Az orosz autóipart súlyosan érintették azok a szankciók, amelyeket a nyugati országok az Ukrajna elleni, több mint öt hónapja tartó háborúra válaszul vezettek be. Az orosz gyártóknak főleg a külföldi alkatrészek hiányoznak. Az izevszki üzem ezért hónapok óta tétlen volt.
Az Avtovaz egészen a közelmúltig a francia Renault autókonszern csoportjához tartozott, de most újra államosította Oroszország. Július végén az izevszki alkalmazottak nyílt levelet írtak Vlagyimir Putyinnak, amelyben kérték, hogy őrizzék meg a munkahelyüket.
Nem adja fel az AvtoVaz
Bár az izevszki üzem úgy tűnik, a szankciók áldozatául eshet, az oroszok azért nem maradnak Lada nélkül. Orosz sajtóértesülések szerint a Lada Vesta modell gyártását most a Toljatti városában lévő üzembe helyezik át – írja az Automobilwoche.
Ahogyan az autopro.hu arról beszámolt, a cég július 20-án közölte, hogy a Lada Largus modell gyártásának ismételt beindítására készül, korlátozott példányszámban készítve az autót.
A szankciók bevezetése után az Avtovaz a munkaerő nagy részét szabadságra küldte, ugyanis a külföldről beszerzett alkatrészek hiányában nem tudtak mit gyártani. Később a vállalat bevezette a „szankciók elleni” Lada Grantát, amelyből hiányoztak a legfontosabb biztonsági tartozékok, köztük a légzsákok és az ABS – ezt tudták nyugati alkatrészek hiányában biztosítani.
Az Avtovaz több mint 30 ezer embert foglalkoztat Oroszországban.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!