Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Kirúgja az összes töltéssel foglalkozó dolgozóját a Tesla
2024.05.02 13:18Duális egyetemi mentor programot indít a szombathelyi Schaeffler
2024.05.02 12:22Alapfelszereltség lesz a vészfék az új járművekben?
2024.05.02 10:16A Lean módszer elsajátításában segít az MTM
2024.05.02 09:25Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Megkezdték az Audi TT Roadster gyártását
A negyedik győri modell sorozatgyártásának hivatalos elindításán jelen volt a miniszterelnök is. Két fiatal vezette a sárga sportautót, ami üzenet lehet a jövő mérnökeinek.
– Az Audi TT Roadster gyártásának elindításával az Audi Hungaria tovább szilárdítja pozícióját az egész világot átfogó termelési hálózatunkban. A győri telephely jelentősen hozzájárul vállalatunk fejlődéséhez, és erősíti a nemzetközi versenyképességünket – mondta Rupert Stadler, az Audi AG igazgatótanácsának elnöke a november 5-én tartott ünnepi rendezvényen.
Az Audi 2013 júniusig a már meglévő motorgyártását teljes gyártási folyamatot lefedő járműgyártással bővítette. Az azóta eltelt időszakban az új járműgyárban több mint 100 ezer autó gördült le a gyártósorról. Mintegy 4 ezer munkatárs dolgozik az Audi Hungarai új gyártóterületén, akik a vállalat 2010 óta felvett több mint 5 ezer munkatársának jelentős részét teszik ki.
Már széria gyártósoron készül az új modell (Fotó: Audi Hungaria) |
– 21 évvel ezelőtt a győri gyár volt az első Audi-telephely Németországon kívül, amely meghatározó lépés volt a vállalat életében a nemzetközi konszernné válás útján – hangsúlyozta Hubert Waltl, az Audi AG termelésért felelős igazgatótanácsi tagja. – A győri telephely sikertörténete döntésünk helyességének bizonyítéka – fogalmazott.
– Az Audi TT új generációjának sorozatgyártása egy újabb fontos mérföldkő az Audi Hungaria számára, fűzte hozzá Thomas Faustmann, az Audi Hungaria ügyvezető igazgatója. – Nagyon büszke vagyok rá, hogy másfél évvel új járműgyárunk megnyitása után immár a negyedik modell készül nálunk a teljes gyártási mélységben – tette hozzá a győri autógyár első embere.
– Sikerünk mindenekelőtt motivált munkatársainknak köszönhető. Az elkötelezett és magasan képzett szakemberek jelentik egy modell sikeres sorozatgyártásának előfeltételét – mondta Gerd Walker, az Audi Hungaria járműgyártásért felelős ügyvezető igazgatója.
A harmadik generációs Audi TT új mércét állít a dizájn, hajtáslánc és a futómű terén. A kompakt kétüléses jármű különleges fénypontja az Audi virtual cockpit. A digitális műszeregység elsőként nyújtja az összes információt közvetlenül a vezető látóterében. Az Audi TT új kijelző- és kezelőrendszerét már kitüntették a „Car Connectivity Award”, valamint az Automotive Interiors Expo Awards keretében az „Év belsőtér-innovációja” („Interieur-Innovation des Jahres”) díjakkal.
Az Audi Hungaria két fiatal munkatársa vezette le a sorról az új győri modell első példányát |
Orbán Viktor is beszédet mondott az Audi Hungaria győri gyárában tartott ünnepségen, amelyen vele együtt számos prominens személy lehetett szemtanúja az elsőnek szánt Audi TT Roadster bemutatkozásának.
– Magyarország ma már elképzelhetetlen az Audi nélkül, ahogy a járműkonszern is itteni tevékenysége nélkül - hangoztatta a miniszterelnök. Utalva arra, hogy a német konszernnek 1986 óta van magyar beszállítója, kijelentette, a társaság már idejekorán meglátta, hogy "Magyarországban és a magyar emberekben sokkal több van annál, mint amire a kommunizmus akkor kárhoztatott minket", s az Audi nem kivinni akarta a magyar tudást és tehetséget, hanem megértette, hogy "mi magyarok, a hazánkban tudunk és akarunk kiváló teljesítményt nyújtani".
– Ahogyan az autóiparban, úgy a gazdaságban is nehéz új modelleket bevezetni – tette hozzá Orbán Viktor a foglalkoztatás élénkítését célzó hazai gazdasági modellre utalva.
(MTI Fotó: Krizsán Csaba) |
A miniszterelnök kiemelte, a szakképzési rendszer átalakítása azért elengedhetetlen, mert folyamatosan rendelkezésre kell állnia az országban azoknak a jól képzett szakembereknek, akikre a vállalatoknak szükségük van. – Csak akkor tudjuk felpörgetni a gazdaságot, ha piacképes szakmát adunk a fiatalok kezébe – fogalmazott.
Orbán Viktor az Audi magyarországi munkáját méltatva hangsúlyozta, a cég a legelső olyan német vállalat, mely “rést nyitott” a vasfüggönyön, lehetőséget biztosítva a magyar cégeknek is a kijutásra. Hozzátette, az Audi nem kivinni akarta a tehetséget, hanem ide települt, “munkát és lehetőséget” adott az embereknek. Kiemelte, hogy a lehetőséggel éltünk, megmutattuk, hogy mi magyarok megfelelő feltételek mellett világszínvonalú teljesítményre vagyunk képesek.
Orbán Viktor emlékeztetett: a német autógyár 11 ezer magyar embert foglalkoztat közvetlenül, beszállítóival együtt ez 20 ezer család, mintegy 80 ezer ember megélhetését jelenti a miniszterelnök szerint.
A kormányfő beszéde után az autógyár vezetőségének képviselője felhívta rá a figyelmet, hogy az autó gyártásának sikeréhez számos beszállító is hozzájárult. Tatabánya, Sárvár, Pécs - néhány példa azok közül a városok közül, ahonnan alkatrészek érkeznek a mintegy 60 százalékban magyar alapanyagból összeállított járműhöz.
Még több helyszínen készült kép látható közösségi oldalunkon.