Trend Különleges hajtást kap az elektromosított Land Rover

Különleges hajtást kap az elektromosított Land Rover

autopro.hu/D.Á. | 2024.04.21 04:21

Különleges hajtást kap az elektromosított Land Rover

Fotó: Bedeo

A brit Bedeo mérnöki vállalat érdekes projekttel állt elő: elektromossá alakítottak egy klasszikus Land Rover Defender 110-es terepjárót. A csavar a módosításban, hogy mind a négy kerékbe szereltek egy villanymotort, vagyis agymotorokat szereltek be. A modernizált jármű állítólag alig nyom többet, mint eredetileg.

A Bedeo terve az volt, hogy megtartják a Defender 110 rusztikus báját, miközben kihasználják az elektromos hajtás nyújtotta előnyöket. Ez a modell az első a Reborn Electric Icons, vagyis az újjászületett elektromos ikonok sorozatban, amivel a Bedeo elő tervez állni.

A kerekekbe épített motorokat egy leányvállalat, a Protean Electric tervezte. Ebben az elrendezésben a fejlesztés nyolc évet vett igénybe, és 60 millió kilométert tesztelték Európában a cég állítása szerint. Az áramellátásról egy 75 kilowattórás akkumulátor gondoskodik, a hatótáv 245 kilométer körül alakul. A telep 22 kilowattos töltéssel öt óra alatt, 50 kilowattos gyorstöltéssel már 90 perc alatt feltölthető.

Sosem volt még ilyen erős az öreg Defender

A motorok egyenként 80 lóerőre és körülbelül 650 newtonméteres forgatónyomatékra képesek, a rendszer összteljesítménye 320 lóerő és nagyjából 2600 newtonméter, amibe még nem számolták bele a hajtási veszteségeket. A 0-100-as sprintet 10 másodperc alatt futja meg az újragondolt régi Land Rover, a végsebesség pedig 128 kilométer/óra. A rendszert direkt úgy tervezték, hogy ne legyen szükség kardán- és féltengelyekre, így hely szabadul fel a karosszéria és a kerekek között, bizonyára kedvezve ezzel a terepképességeknek. A vezetékelés is minimális, két energiaellátó és egy vezérlő kábel fut minden motorhoz.

A vezérigazgató elégedett

A Bedeo korábban ezt a megoldást hatótávnövelő opcióként alkalmazta öregedő, dízelmotoros furgonokhoz, hogy tisztán láthassák el utolsó kilométeres kiszállítási feladataikat a városokban. A vállalat vezérigazgatója, Osman Boyer elmondta, a Reborn Electric Icons szériával a céljuk az, hogy megőrizzék az alapul vett klasszikus autó eredeti tömegét, varázsát és vezetési dinamikáját, miközben hozzáadják az elektromos hajtás nyújtotta előnyöket és könnyű karbantartást ígérnek.

Boyer a fenntartható mobilitás úttörőinek nevezte magukat, majd hozzátette, a Reborn Electric Icons szerinte egy természetes evolúciót reprezentál. A vezérigazgató tovább méltatva a projektet azt is elmondta, hogy az ikonikus Defender sikeres átalakítása hűen tükrözi a Bedeo védjegy alatt álló technológiáinak sokszínűségét, és az agymotor ilyen jellegű használata új utakat nyithat a jövőben.

Az árazást nem árulta el a vállalat, de a hajtás ára 11,5 millió forintnak megfelelő összeg, egy, a célnak megfelelő Defenderrel együtt pedig már könnyen kerülhet 46 millió forintnyi fontba is egy átalakított autó – áll az Autocar írásában.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink