Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Járműmérnök-hallgatóknak tartott képzést a BMW
2024.05.02 16:22Romániába költözik a Michelin gumigyára
2024.05.02 15:17Kirúgja az összes töltéssel foglalkozó dolgozóját a Tesla
2024.05.02 13:18Duális egyetemi mentor programot indít a szombathelyi Schaeffler
2024.05.02 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Két új elektromos autót villantott a Subaru
Azok örülhetnek igazán a Subaru két új koncepciójának, akik az elektromobilitás mellett teszik le a voksukat, de közben a száguldás szerelmesei maradnak. Az egyik tanulmányautó ugyanis egy versenyautó, a másik pedig a Solterra sportosabb változata.
Két új tanulmányautóval jelentkezett a Subaru a Tokiói Autószalonon. Az egyik a 800 kilowattos STI E-RA versenyautó, a másik pedig a Solterra STI - utóbbi a Subaru első elektromos sorozatgyártású modelljének, a Solterrának a sportosabb változata. Mint ismeretes, a Solterra a Toyotával közösen kifejlesztett platformra épül, amelyet a Subaru e-SGP, a Toyota pedig e-TNGA néven forgalmaz. A kompakt elektromos SUV sorozatgyártású változatát a Los Angeles-i Autószalonon mutatták be 2021 novemberében.
A Solterra sportosabb – lényegében feltuningolt – változatáról a japán cég egyelőre nem közölt technikai adatokat, de állítólag az új tetőspoiler, az alváz piros díszítése és az egyéb kiegészítő alkatrészek „kiváló menetdinamikát” képviselnek.
Elektromos versenyautó
A Solterra STI sorozatgyártású változata lehetségesnek tűnik, ez sokkal kevésbé valószínű a második tanulmány esetében. Az STI E-RA koncepció egy lapos elektromos versenyautó négy motorral, összesen 800 kilowatt teljesítménnyel – az elektromos hajtásrendszert a Yamaha szállítja. A Subaru szerint a projektet azért hozták létre, hogy tapasztalatot szerezzenek a klímasemleges autóversenyzésről.
Sajtóhírek szerint az STI E-RA várhatóan 2023-ban, a fejlesztések és a japán első tesztek után részt fog venni egy rekordkísérletben a nürburgringi pályán. A hivatalos rekord beállításához ugyanakkor szériamodellnek kell lennie az autónak. A Subarunak azonban más célja is lehet: a japánok hangsúlyozzák, hogy a hajtáskoncepció megfelel a bejelentett, 2023-ban induló FIA Electric GT versenysorozat specifikációinak – írja az electrive.com.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!