Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Járműmérnök-hallgatóknak tartott képzést a BMW
2024.05.02 16:22Romániába költözik a Michelin gumigyára
2024.05.02 15:17Kirúgja az összes töltéssel foglalkozó dolgozóját a Tesla
2024.05.02 13:18Duális egyetemi mentor programot indít a szombathelyi Schaeffler
2024.05.02 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Elektrifikálja ikonikus sportautóját a Mazda
A Mazda megerősítette, hogy a következő generációs MX-5 Miata a 2026-os modellévben érkezik az amerikai piacra, és elektrifikált lesz. Az autógyártó azt azonban nem árulta el, hogy ez milyen szintű villamosítást jelent majd - hibrid, plug-in hibrid vagy teljesen elektromos hajtásról is lehet szó.
A Mazda közleménye kevés konkrétumot tartalmaz az leendő új MX-5 Miatáról, de azt tudni, hogy az elektromos motorok kifejlesztésében a Rohm Semiconductorral, az akkumulátorok terén pedig az Envision AESC-vel fog együttműködni a japán OEM.
Az MX-5 fő célja, hogy könnyű maradjon, ami az elektromos autók akkumulátorainak súlya miatt komoly kihívást jelent. Ennek ellenére a Mazda már korábban beszélt róla, hogy a Miata előbb-utóbb villamosított lesz, de egészen eddig ez nem volt hivatalos. Most már van egy dátum is az elektromos átállásról: a 2026-os modellévtől lesz elektromos a Miata, ami azt jelenti, hogy az autó valószínűleg 2025 közepén kerül az utakra.
A Miata egy kivételesen könnyű autó - a 2023-as MX-5 modell önsúlya körülbelül 1100 kilogramm. Összehasonlításképpen néhány könnyű elektromos autóhoz: az eelső Tesla Roadster, amely drága és könnyű szénszálas anyagokat tartalmazott, 1300 kilogrammot nyomott, és a hasonló Caterham Project V koncepció 1200 kilogrammot fog nyomni.
A Mazda nehezen nyit az elektrifikálás felé
A Miata egy megfizethető árú autó, ahogy a legtöbb Mazda is általában az. Ugyanakkor az előbb említett, hasonló súlyú autók ára 30-40 millió forintos tartományban mozog, az 1400 kilós Mini Cooper SE, vagy a megszűnt BMW i3 ennél jóval olcsóbb volt, de az MX-5 tízmillió forint körüli áránál azért mélyebben zsebbe kellett nyúlni.
Az elektromos akkumulátorok energiasűrűsége tovább javul. A modern akkumulátorokkal egy rövidebb hatótávolságú, könnyű Miata is megvalósítható lehet. Ettől függetlenül - a Mazda villamosítással kapcsolatos múltját tekintve -, gyanítható, hogy ez inkább hibrid modell lesz, mint teljesen elektromos.
A japán autógyártók általánosságban is késlekedtek az elektromos technológia terén, de a Mazdának van a legkevésbé ambiciózus 2030-as elektromos célja az Egyesült Államokban – jegyzi meg az Electrek.
Egyszer már bukás volt egy elektromos Mazda
A Mazda első tisztán elektromos autója, az MX-30 nem volt népszerű, tavaly alig párat adtak el belőle az USA-ban. Az egyik ok, amiért nem volt sikeres modell, hogy az autót plug-in hibridnek tervezték, és csak azért alakították át elektromos autóvá, hogy megfeleljen a kaliforniai károsanyag-kibocsátási szabályoknak. Az MX-30 plug-in hibridként jelent meg más piacokon.
A Mazda MX-30 hatótávolsága nem éri el a 200 kilométert sem, részben talán ennek is volt köszönhető, hogy tavaly júliusban nyolc példányt értékesítettek belőle.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!