Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Újabb sportkocsigyártó támad elektromos autóval
A brit sportkocsigyártó Caterham bemutatta a Project V-t, egy könnyűszerkezetes, teljesen elektromos kupé koncepcióautót. A vállalat kilátásba helyezte a modell piaci bevezetését is 2025 végére vagy 2026 elejére.
A most bemutatott Project V-t kezdettől fogva elektromos járműnek tervezték, nem úgy, mint a májusba látott koncepciót, ami a Caterham Seven elektromos változata. A Project V erősen eltér a Seventől a szabadon álló kerekekkel, és így sokkal inkább egy hagyományos sportkupéra hasonlít.
Az 1190 kilogramm tömegű elektromos kupé 2+1 üléses (opcionálisan 2+2), és a hátsó tengelyen elhelyezett 200 kilowattos villanymotor hajtja, amelyhez egy 55 kilowattórás akkumulátorcsomag párosul. A WLTP szerint 400 kilométeres hatótávolságra képes az autó, mely 4,5 másodpercnél rövidebb gyorsulási idővel számol 0-ról 100 kilométer/órára történő gyorsulásnál, a végsebessége pedig 230 kilométer/óra lesz.
A nagyobb akkumulátor, amely akár egy második, nagyobb teljesítményű villanymotort is elláthatott volna, súlybeli okokból nem valósult meg. A Caterham jelenleg nem közöl további részleteket az akkumulátor felépítéséről a cellák formátumával és a cellakémiával kapcsolatban. Azt azonban elmondták, hogy az akkumulátorcsomag „fejlett hőkezeléssel” rendelkezik, és így körülbelül 15 perc alatt 20 százalékról 80 százalékra tölthető - feltéve, hogy az egyenáramú töltő legalább 150 kilowattos teljesítményt nyújt. Ez 132 kilowatt átlagos töltési teljesítménynek felelne meg.
A súlycsökkentés érdekében a kombi váz alumíniumból és szénszálból készült. 1,2 tonna alatti célsúly az említett 2+1 ülésesre vonatkozik, a Caterham a 2+2 üléses verzióról és a pontos konstrukciós különbségekről nem árul el részleteket.
Még várni kell a piacra kerülésig
A karosszéria az új vezető tervező, Anthony Jannarelly alkotása. Az ő elképzelését az Italdesign „keltette életre”, ahogy a cég a sajtóközleményben fogalmaz. A sorozatgyártástól távol álló, extrém dizájn azonban nem valósult meg.
„A Project V nem csak egy koncepció vagy formatervezési tanulmány, a fejlesztési folyamat során végig mérnöki és gyártási megvalósíthatósági szempontokat vizsgáltunk” - mondja Bob Laishley, a Caterham Cars vezérigazgatója és az újonnan létrehozott elektromos részleg, a Caterham EVO műveleti igazgatója.
Az elektromos Seven technológiai hordozójának bemutatásakor a Caterham még azzal a minősítéssel élt, hogy az autó gyártására csak akkor kerülhet sor, „amikor a jövő generációs akkumulátor-technológia ezt lehetővé teszi”. A Project V-ről Laishley külön megemlíti, hogy az „2025 vége felé vagy 2026 elejére kerülhet piacra, 80 ezer font (35 millió forint) alatti célárral”, de ez továbbra is a fejlesztés és a műszaki képességek következő fázisainak függvénye – írja az electrive.com.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!