Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Járműmérnök-hallgatóknak tartott képzést a BMW
2024.05.02 16:22Romániába költözik a Michelin gumigyára
2024.05.02 15:17Kirúgja az összes töltéssel foglalkozó dolgozóját a Tesla
2024.05.02 13:18Duális egyetemi mentor programot indít a szombathelyi Schaeffler
2024.05.02 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Hatalmas bukás az egyetlen elektromos Mazda
A Mazda júliusi számai egyébként sem adhatnak sok okot az örömre a japán OEM háza táján, de ha az elektromos hajtások felé fordítjuk a figyelmünket, akkor egészen döbbenetes blama rajzolódik ki: lényegében senkinek sem kell az MX-30.
Augusztus elején közzétette júliusi számait a Mazda: az Egyesült Államokban 28,5 százalékkal estek vissza a japán OEM eladásai, ami azt jelenti, hogy a hónapban 23.393 autót értékesített a vállalat. 2022-ben július végéig összesen 166.195 autót adtak el az USA-ban.
Ezek a számok egyébként sem adnak bizakodásra okot, igaz, nem is nagyon lógnak ki az autóipari trendekből. Sokkal érdekesebb a modellek szerinti bontásban vizsgálni az adatokat, és kifejezetten az elektromos MX-30-at nézni.
Alig vette valaki
Bármilyen hihetetlen, júliusban összesen nyolc (8) példányt értékesített Észak-Amerikában a Mazda egyetlen tisztán elektromos modelljéből, az MX-30-ból. Az egész évben összesen már 324-et sikerült eladni az e-SUV-ból – az értékesített MX-30-asok fele márciusban és áprilisban kelt el, ekkor 101 és 78 autó talált gazdára Amerikában az első elektromos Mazdából.
Nem könnyíti meg a helyzetet, hogy a modellre mindenhol minimum hat hónapot kell várni, de egyes felszereltségek esetén akár egy évre is felkúszhat a várakozási idő.
A rossz értékesítési adatok mögött ott lehet a hatótáv: a Mazda MX-30 hatótávolsága nem éri el a 200 kilométert sem.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!