Gyártók Autopro-teszt: igazán vagány kis SUV a Tivoli

Autopro-teszt: igazán vagány kis SUV a Tivoli

Beck András | 2020.02.16 12:20

Autopro-teszt: igazán vagány kis SUV a Tivoli

Fotó: B. A.

A SsangYong Tivoli X150 egy vagány városi kis SUV. A tesztelt verzió egy jól felszerelt változat volt intelligens kulccsal, tolatókamerával, érintőképernyős multimédia rendszerrel, fekete fényezésű könnyűfém keréktárcsákkal és biztonsági csomaggal.

A városi életstílus kedvelőit akarja megszólítani a dél-koreai SsangYong a Tivolival. A dinamikus sziluett praktikus tárolórekeszeket és a 4,23 méteres hosszhoz képest méretes belsőt takar. Az autó 1,81 méter széles és 1,61 méter magas, a tengelytáv 2,6 méter. A csomagtartó azért nem hatalmas, 311 literes, de városi használatra bőven elegendő. A dupla fenekű kialakítás praktikus. Ez az érték szükségpótkerékkel értendő, ha defektjavító szett kerül az autóba, akkor már 427 literes a csomagtartó az 1335 kilogramm saját tömegű Tivoliban. A megengedett össztömeg 1880 kilogramm.

9,8 liter százon

Az 1,5 GDI Turbo benzinmotor 163 lóerős (120 kilowatt) és a tesztút során száz kilométerenként átlagosan 9,8 litert fogyasztott. A legnagyobb teljesítményt 5500-as fordulatszámnál adja le az autó. A hatsebességes automata váltóval szerelt tesztautó maximális nyomatéka 260 Newtonméter, amelyet az 1500 és 4000 közötti fordulatszámban ad le az erőforrás. Országúton 90-es tempónál 1600-at, autópályán 130 kilométer/óránál 2400-at forog a főtengely. A váltó egyébként egy Aisin egység Eco-Power-Winter választható üzemmóddal. A maximális sebesség 175 kilométer/óra.

Biztonsági csomag

A Tivoli X150 tesztautó a DLX felszereltség mellé egy 139 ezer forintos plusz biztonsági csomagot is kapott. Ebben holttérfigyelő rendszer, sávváltás asszisztens, parkolóhely elhagyását segítő funkció, illetve fékező funkcióval rendelkező hátsó keresztforgalom-figyelő is van.

Változatos műszeregység

A tesztautó extraként megkapta a 10,25 collos HD LCD műszeregységet. A SsangYong új műszeregysége még több információt kínál jó képélességgel és tisztasággal. Sokféleképpen beállítható a kijelző. Követhető a pillanatnyi és az átlagfogyasztás, de csak kilométeróraként is funkcionálhat. A sávtartó asszisztens információit, a rádiót, a navigációt többféleképpen, de még az abroncsok aktuális nyomásértékeit is megnézheti a sofőr. Itt ellenőrizhető, hogy a start-stop rendszer mennyi ideig állt le.

Kulcs nélkül

Intelligens kulcs, azaz kulcs nélküli ajtónyitás- és automatikus zárás, illetve nyomógombos indítás is került az autóba. A 9 collos Smart Audio érintőképernyős multimédia rendszeren lehet ellenőrizni a tolatókamera képét. Plusz a navigáció teljes Európa térképpel rendelkezik. Az Android Auto & CarPlay funkció, valamint a Bluetooth telefon kihangosító is használható.

Intelligens vezetési üzemmódok

A tesztautó 18 collos Diamond Cutting fekete fényezésű könnyűfém keréktárcsákat kapott, de kívül a sofőr szempontjából talán hasznosabbak az első LED-fényszórók állítható szintszabályozással.

A sofőr intelligens vezetési üzemmódok közül választhat. Normál, sport és téli módban optimalizálja az autó a tapadáselosztást és a váltó sebességkiosztását, alkalmazkodva a vezetői preferenciákhoz és az útviszonyokhoz is.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink